Jeugdvriendinnen in Parijs:-)

Een tijd geleden ontving ik in Parijs twee vriendinnen van de middelbare school. Het werd een weekend om nooit te vergeten:-). Niet omdat het prachtig lenteweer was, want het regende pijpenstelen, maar gewoon omdat je, als je samen bent met jeugdvriendinnen, je op  een of andere manier weer een beetje 18 wordt. Dus we hebben gezongen, gedanst in de regen, herinneringen opgehaald, lekker gegeten en vooral gelachen, veel gelachen!

De regen aan de Eiffeltoren kon ons niet deren, zelfs niet toen de ene na de andere paraplu het liet afweten (ik koop altijd goedkope paraplu’s, die zijn dus waardeloos en onbetrouwbaar als je ze écht nodig hebt). Door de dikke regendruppels zag mijn kapsel (dat er ’s ochtends nog ‘toelaatbaar’ had uitgezien) er algauw uit als een warrige bos uitgeregende pluimen. Maar ook dat kon me niks schelen. We voelden ons 18, we waren tevreden en hadden plezier.

ClaudNath1

 

Een van de vriendinnen had haar beide dochters meegebracht naar Parijs. Twee toffe tieners, dat moet gezegd! Niet één moment werd er gezeurd van ‘is het nog ver?’ of ‘moeten we nu echt al die gebouwen bekijken?’ of ‘wanneer gaan we iets drinken?’. Plezier beleven en oprechte interesse in de stad, dat hebben die meiden prachtig volgehouden. En als het kon, hadden ze het weekend enkele dagen langer laten duren:) Heerlijk was dat! Hun enthousiasme werkte aanstekelijk.

ClaudNath2

Een ‘crème de glace’ bij Häagen Dazs op de Champs Elysées, watertanden bij Cartier en Louis Vuiton, geluncht bij Kong, een parade op het Arc de Triomphe, de Tuilerieën, zot doen bij het Louvre, het boekenwinkeltje Shakespeare and Co, de rijkelijk versierde Pont d’ Alexandre, u noemt het en wij hebben het gezien en gedaan:-)

ClaudNath3

ClaudNath4Als afsluiter kon een diner in ons geliefd restaurant Renaud niet ontbreken:

IMG_0495

 

En Chopintje, die genoot duidelijk mee van alle aandacht;)

ClaudNath5

Meisjes, in september doen we het nog eens opnieuw. De dochters hebben alvast een verlanglijstje opgesteld voor een volgend weekend, dus er valt niet aan te ontkomen:-) Dikke dankjewel voor de fijne dagen!

Liefs,

IMG_0599

 

 

2 gedachten over “Jeugdvriendinnen in Parijs:-)

  1. Bonjour Kathleen,

    Zoals iedere keer heb ik weer genoten van je stukje.
    Ik heb eigenlijk 2 vraagjes; zou je mij kunnen zeggen waar de foto’s genomen zijn van de “soort van hangmat” en de “klimmuur” ? Ik ben zelf al verschillende keren in Parijs geweest, maar heb ze nog nooit gezien. Kan dan weer op mijn to-do-lijst voor het volgende Parijs bezoek.

    Alvast bedankt voor je reactie en ga zo door :-))

Plaats een reactie