Changement de décor

Het heeft zo z’n plezierige kantjes, vier maanden wegblijven uit Parijs. Zo heb ik, bij terugkomst, kunnen genieten van heel wat aangename veranderingen.

De werkzaamheden voor het project ‘Citylights’ zitten ondertussen in de allerlaatste fase. De gebouwen staan fris en monter klaar om duizenden ambtenaren te ontvangen, de rommelige en lawaaierige ‘chantier’ heeft plaats gemaakt voor een opgeruimd, groen, fris en relaxed ogend park. De speeltuin kreeg een totale make-over en de elegante verlichtingspalen zullen enig gevoel van onveiligheid bij laat thuiskomen sterk verminderen.


Gisteren namen we de metro richting de Marais, en op lijn 9 zijn zowat alle treinstellen vervangen door het nieuwe model. Ik schreef er hier al over. Er zitten nog enkele oude gammele wagonnen tussen, maar die zullen de komende weken ook wel verdwijnen. Uitgang 1 ‘Forum’ in ons metrostation is nog niet open, maar dat volgt zonder twijfel ook een van de komende weken.

Een wandeling naar het centrum van Boulogne leert me dat enkele winkels (waar ik niet zo heel vaak kwam) zijn verdwenen en plaats hebben gemaakt voor een Rituals (leuk!) en een Kusmi Tea Store (nóg leuker!). In de winkelgallerij Les Passages zit nu ook een gloednieuwe SuperDry Store (mooie truien! Yay!) en de kledingzaak Cyrillus is tweemaal zo groot geworden. De Monoprix met hun uitgebreide traiteurdienst zit er gelukkig nog steeds (handig voor oudejaarsavond), bij het kippenrestaurant hangt een bordje met ‘fermeture définitive’ aan de deur (als u het mij vraagt absoluut geen groot verlies), maar ernaast kwam dan weer een nieuw afhaaladres voor bagels (te proberen).

img_1620-1
De geraniums op ons terras doorstaan voorlopig al hun derde winter, in mijn kleerkast ontdekte ik weer leuke truitjes die ik maanden niet heb aangehad, en in de keuken staan nog enkele heerlijke flessen wijn te rusten.

Bij restaurant Renaud kenden ze me nog steeds (gelukkig) en kregen we meteen hun leukste tafel dichtbij de kerstboom (Het voelde net als in het verhaal van de verloren zoon:-)


Enfin, het is maar om te zeggen dat ik het ontzettend fijn vind om weer eens hier te zijn. Absoluut!

IMG_0599

 

4 thoughts on “Changement de décor

  1. Hè Kattepetat, wat ziet het er beter uit bij jullie. Geweldig. Geniet van jouw tijd daar in Parijs. Restaurant Renaud, daar wil ik ook graag nog eens naar toe. Maak nog maar een blogje over oud op nieuw in Parijs. Er zal beslist veel vuurwerk zijn. Een goede rutjs in het nieuwe jaar, liefs, Fran en Daan

  2. Zijn jullie zo af en toe nog eens in Parijs? Dan gaan we zeker nog ’s uit eten bij Renaud👍. Vanaf maart ben ik weer vaker hier, dus dat gaat vast wel n keer lukken. En zoniet komen we vanuit Oudenaarde wel eens richting Amsterdam😃. Op zijn minst even leuk👍

  3. Dag Kathleen,
    Ik wens jou en jouw familie een fijne overgang van oud naar nieuw daar in Parijs.Ik blijf genieten van jouw leuke verhalen .Alle goeds voor 2016 !! Liefs vanwege Peter ,Yo,Ewout,Sander ,Robrecht en Anton.

Geef een reactie

