Komkommertijd;)

U heeft het al gemerkt, het is stil, erg stil hier op de blog.

Dat komt omdat de lente weer in het land is, en ik dan maar al te graag heen en weer reis tussen de Zeeuwse kust en Parijs. Niet dat er niks te vertellen valt, maar dat heeft weinig of niks met Parijs te maken:)

Vorige week was ons Mopke in Parijs. En Mop in Parijs betekent: ‘Shop till you drop’ (en u mag dat gerust letterlijk nemen). Op dinsdag in het grote overdekte winkelcomplex van Vélizy2, op woensdag in Boulogne-Billancourt, en op donderdag in La Muette en Passy. We waren behoorlijk hebberig, ik geef het, met schaamrood op de wangen, toe. Maar, de nieuwe schoenen zijn gevonden en de t-shirts en jurken zijn aangevuld.

En van dat vele winkelkijken krijgt een mens dorst, dus terrasjes-in-de-zon hebben we ook gedaan.

IMG_0559

untitled

En we hebben ook nog mét succes macarons gebakken!

IMG_0587

En, o ja, we bezochten ook nog de Belgische Ambassade. Op de valreep, want we hadden helemaal niet in de gaten dat onze identiteitskaarten eind van deze maand vervallen. In België kregen wij daar een verwittiging voor, maar dat doet men hier op de Ambassade niet. Enfin, de nieuwe zijn aangevraagd, maar ik zal toch enkele weken met een ‘vervallen-vanwege-over-datum exemplaar’ rondlopen. Niet erg, ik hoef gelukkig geen vliegtuig te nemen, al wat me lief is heb ik op rijafstand ter beschikking:)

IMG_0576

IMG_0581

 

Na ons bezoek aan de Ambassade nog heel even de tijd genomen om de Arc de Triomphe te bewonderen in al zijn glorie, inclusief de file op de rotonde.

IMG_0583

UntitledDe grijze en koude winter heeft lang genoeg geduurd. Geniet met z’n allen van de lentezon, speel die duffe jassen en truien uit, drink voldoende, experimenteer erop los met verfrissende salades, laaf je vreugdedorst en kijk naar dartele lammetjes in de wei:)

Liefs,

IMG_0599

 

2 thoughts on “Komkommertijd;)

  1. Beste Kathleen, harstikke leuk om te lezen uw blog! Ik heb een vraag, mijn beste vriendin gaan 27 april in parijs werken voor onbepaalde tijd, en is op zoek naar woonruimte. Heeft u tips voor een betaalbare kamer of studio?
    Met vriendelijke groet, Miranda van Es

  2. Hi Miranda, vooreerst mijn excuses voor dit heel late antwoord. Op een of andere manier is het niet gelukt om meteen te reageren, en van uitstel kwam precies afstel, wat geenszins de bedoeling was.
    Voor een adequate zoektocht naar een woonplek in Parijs kan je contact nemen met Faceboekgroepen zoals ‘ Vlamingen in Parijs’. Ook de website seloger.com kan helpen. Er is denk ik ook een website ‘Nederlanders in Parijs’. Misschien zijn daar mensen die je vriendin verder kunnen helpen?
    ‘Particulier a particulier’ (http://www.pap.fr) is dan weer een site waar particulieren hun appartementen te huur stellen.
    Ik hoop niet al te laat te zijn met deze informatie. Alvast veel succes met de zoektocht!

Geef een reactie

