Cookin’theworld

Hah! Ik heb weer iets nieuws ontdekt:)

Echt nieuw is het concept niet helemaal, maar wel voor ons:) Ik nam een abonnement op een wekelijkse tas met verse ingrediënten voor 4 warme maaltijden. Voorlopig koos ik voor de niet vegetarische versie, maar dat kan nog veranderen. Rechtstreeks vanuit Rungis, de gigantische groothandelsmarkt ten zuiden van de Franse hoofdstad.

Vorige dinsdag ontving ik de eerste levering. Rond de klok van half 7 stond een sympathieke knul voor de deur met een gigantische doos in zijn armen. Ik had een papieren zak verwacht, maar neen, het was een doos, een grote doos (Ik kon er amper mee door het deurgat;).

IMG_0228

Snel mijn handtekening geplaatst, de koerier vriendelijk bedankt en hup naar de keuken om het pakket te openen. Het voelde een beetje als het openmaken van een sinterklaasgeschenk, zo spannend was het. Zelfs Chopintje vond het uitermate interessant. En ik werd niet ontgoocheld. Alle ingrediënten super netjes verpakt, krakend vers. Het vlees en de vis (kleine hoeveelheden, naar mijn gevoel een verantwoorde keuze) goed gekoeld en vacuüm verpakt. Een boekje erbij met uitleg, de herkomst van de producten en vier smakelijke recepten.

IMG_0229

We eten er ondertussen drie dagen van, en alle verwachtingen zijn ruimschoots ingelost.  Ik betaal 59 euro per week, maar als ik even uitreken, dan ben ik dat bij de boodschappen ook ongeveer kwijt, dus het lijkt me niet waanzinnig duur.

Men probeert zoveel als mogelijk Franse producten aan te bieden, en er zit elke week een maaltijd zonder vlees of vis bij. Naast dit basispakket kan je ook nog voor een vegetarisch pakket kiezen. En, in mijn geval zeer handig, als je er niet bent kan je de leveringen op de website op ‘pauze’ zetten.

Deze week kreeg ik alles wat nodig is voor:

  • Poisson Lieu noir, nouilles sautées à la coriandre et à la citronnelle
  • Fricassée de poulet aux champignons et boulgour
  • Kibbeh d’agneau, taboulé à la grenade, sauce au yaourt
  • Sauté de chou kale et pommes de terre aux lardons

IMG_0254

Ik veranderde af en toe een kleinigheid aan de recepten teneinde ze ‘voedselzandloperproof’ te maken:) Dat lukt aardig.

Lekkere recepten dus en vrij gemakkelijk om klaar te maken. En wat ik vooral zo plezant vind, is dat ik nu ingrediënten in huis heb die ik zelf niet zo rap koop. Zo aten we deze middag een taboulé met honderden granaatappelpitten erin, hmmmmm. Dat is echt jammie! En geestig dat het is om die pitten uit de appel te krijgen. Pets pets pets, om ter hards tegen de buitenkant van de granaatappel. Zalig werkje!

IMG_0230 IMG_0231

Deze ochtend kreeg ik een mailtje van de organisatie dat men voortaan ook de lege dozen en verpakkingen weer ophaalt. Dus als dinsdag mijn nieuw pakket komt, kan ik de lege verpakkingen weer meegeven, dat is handig én doordacht, bravo!

Vier maaltijden per week zitten erin, dat betekent dat ik de andere drie dagen zelf creatief aan de slag moet bij het bedenken van maaltijden. Dus  ‘ons Pascaleke’ hoeft niks te vrezen, ze komt nog voldoende aan bod in ons weekmenu:)

Liefs,

IMG_0599

 

 

 

3 thoughts on “Cookin’theworld

  1. Geweldig ! Maar ik heb een gekke hobby en dat is de Supermarché, kleine winkels, echte slagers en de Ilaliaanse speciaalwinkel. Maar wat je vertelt klinkt absoluut niet slecht !

    • Hi Hans, die ‘gekke’ hobby heb ik ook hoor:) Ik vind het heerlijk om kleine voedingswinkels binnen te stappen om er te graaien naar allerlei lekkers. Vooral bakkerijen en exotische kruideniers staan hoog op de (verlang)lijst hier;)

Geef een reactie

