Metro Make-up

Vorig weekend, op de terugweg van het centrum, nam een vrouw rechtover mij plaats op de metro. Ik schat dat ze ongeveer mijn leeftijd moest hebben, hoewel dat enorm moeilijk in te schatten is. Ik kan er zomaar 10 jaar naast zitten. Niet te groot, niet te klein, niet te zwaar, niet te slank. Een goede middelmaat madam dus. Blonde halflange haren, aan beide zijden achter de oren gedrapeerd.  Een shampoobeurt drong zich op. Ze droeg een rok met daaroverheen een zwarte jas, laarsjes en een sjaal me dunkt. Ze goed heb ik dat niet gezien.

Ze torste een grote, merkbaar zware handtas type Longchamps met zich mee en trok ondertussen een middelmaat koffer op wieltjes achter zich aan.

Duidelijk vermoeid van misschien wel een lange reis. Ze zuchtte regelmatig en keek wat verdwaasd voor zich uit. Ik weet niet waarom, maar ik had enkel nog oog voor haar.

Bij het naderen van haar halte toverde ze een minuscuul, zichtbaar heel vaak gebruikt make-up tasje uit de Longchampstas. Ritsje open en een tubetje werd naar boven gehaald. Het was zo een type mascara tube, maar in de plaats van een borsteltje kwam een stokje met sponsje gedrenkt in een lichtbruine crème naar boven. Behendig bracht ze stipjes van de crème aan, net onder haar ogen. Met een deskundigheid waar ik maar niet uitgekeken op raakte verwisselde ze het sponsje van hand en wreef ze met de vingertoppen de crème netjes uit.

Een wondermiddel, zo bleek, want plotsklaps oogde ze, écht waar, veel minder vermoeid. Haar felblauwe ogen vielen me nu ook op, en haar blik werd een stuk alerter.

De tovercrème werd vliegensvlug opgeborgen (haar eindhalte naderde) en een mascara werd opengedraaid en opgebracht. Enkel op de bovenste wimpers, zo hoort dat, dat wist ik.

Pom, de mascara werd weer in het zakje gedropt en in één vloeiende beweging werd een lippenstift naar boven gehaald. Ze wachtte heel even, tot de metro wat vaart minderde, en met een deskundigheid waarvan ik alleen maar kan dromen werd de zachte kleur op haar vrij smalle lippen aangebracht. Nog even ‘luchtkussen happen’ om de kleur netjes te verdelen over beide lippen en klaar.

Eerlijk waar, als ik al ooit lippenstift zou hebben aangebracht op een rijdende metro, dan zouden mijn kin zeker en waarschijnlijk ook de beide wangen van een kleurrijke streep zijn voorzien.

Maar niet bij deze dame, o neen. Snel, behendig en functioneel. Zo zat deze vrouw in elkaar. De hele operatie heeft amper anderhalve minuut geduurd en mevrouw zag er fris, monter, vrolijk en uitgeslapen uit. Ik meende zelfs twee azuurblauwe pretoogjes te ontwaren.

Ik kon er mijn ogen niet vanaf houden. Terwijl ik zat te staren naar haar make-up professionalisme vroeg ik me af waarheen ze zou gaan. Niet naar huis, want als je naar huis gaat is het niet zo erg dat je vermoeid en met donkere randen onder je ogen thuiskomt.

Ze had vast een afspraak. Een waar ze lang naar uitgekeken heeft:-)

Liefs,

IMG_0599

 

8 thoughts on “Metro Make-up

  1. Een geboren en getogen Parisiènne overigens. En ja, zij kan dat ook en doet dat ook, maakt niet uit waar ze naar toe gaat. Ze wil er altijd goed uitzien, qua kleding en make-up…

  2. Als je me volgende week met een stralende blik van de metro ziet stappen, weet je hoe het komt! Ik begin alvast te oefenen….

  3. Die crème! Die crème intrigeert me! Die wil ik ook! In 10 seconden minder vermoeid en stralend uitzien….? Ik.wil.dat.ook! Je hebt zeker niet…? Nee… natuurlijk niet… *zucht*

    • Hahaha….
      Ik heb het niet durven vragen, welke crème dat was, en dat is zoo ontzettend stom van me. Ik heb wél met mezelf de afspraak gemaakt dat ik aan de eerste de beste Parisienne die zoiets zit te smeren op de metro zal smeken om de naam van het wonderproduct;)
      Ondertussen is het behelpen met een keur aan stiftjes en tubetjes waarop ‘concealer’en ‘éclat’ staat geschreven.

Geef een reactie

