Kerst komt eraan in Parijs

Aan het weer zal het niet liggen, ook vandaag zijn we wakker geworden met een stralende zon boven de koepel waaronder Napoleon begraven ligt. Het gouden dak van het ‘Hotel Des Invalides‘ schittert en is te zien tot in Boulogne-Billancourt. De lenteachtige temperaturen lopen alweer op tot een 13 of 14 graden. Ik kocht enkele weken geleden een lekker warme winterjas, maar heb ‘m nog steeds in de kast hangen. Ik kan me namelijk tot op vandaag behelpen met een licht vestje (én een sjaal, voor de noodzakelijke warmte ter verlichting van de nekartrose). Ook de super ‘wijze’ paraplu die ik kocht (met afbeelding van een schilderij van Magritte aan de binnenkant, écht waar:) blijft netjes opgerold in een hoek van de hal staan.

En toch komt Kerst er aan… dat weet ik omdat op de Champs-Elysées de laatste hand wordt gelegd aan de opbouw van de vele chalets die straks overladen worden met kerstversiering, (verantwoord) speelgoed, churros, beignets en wafelijzers, theelichtjes en artisanale karaffen, schilderijtjes en kerstkaarten, muziek, dekentjes, mutsen en sjaals…

Even verder op de Champs-Elysées worden volgend weekend, in aanwezigheid van acteur Omar Sy (u kent hem, de zwarte man die op een fenomenale manier de rol van begeleider verzorgde in de film Intouchables) de tienduizenden lichtjes die wekenlang in de platanen werden opgehangen, met één druk op de knop, aangestoken. De verlichting zal dit jaar niet gebeuren door het ondertussen gerenommeerd Belgisch bedrijf ACT Lighting Design, dat jarenlang voor een hypermoderne uitstraling zorgde. Dit jaar kiest men opnieuw voor de klassieke blingbling.

Kerst komt eraan, ook omdat in de Galeries Lafayette de reuzengrote kerstboom weer prijkt. Enfin,’hangt’ is in dit geval een beter woord want ook hier vernieuwing dit jaar.

sapin

Als u een van de komende dagen in de stad bent, gaat u even kijken. Alleen al de met veel zorg versierde etalages lonen de moeite. Men heeft in Parijs een reputatie hoog te houden;)

Kerst komt eraan, al lopen we ’s ochtends nog zonder dikke jas om onze baguette en nemen we in de vooravond nog in alle comfort een aperitiefje op een terras:)

Liefs,

IMG_0599

8 thoughts on “Kerst komt eraan in Parijs

    • Ik begrijp het, ontzettend druk met de feestdagen… Maar kom, op een doordeweekse dag, bij ontzettend slecht weer, op een moment dat de meesten aan de lunch zitten, dan kan het wel even;) xxx

    • Doen Yo! Probeer wel de meest drukke momenten wat te vermijden, ga meteen ’s ochtends:)
      Heel veel plezier in Parijs, geniet van alles wat de stad te bieden heeft!
      Zelf ben ik met de feestdagen in België, maar we doen vast nog wel eens een terrasje samen.
      Dikke zoen!

  1. De periode rond kerst is altijd leuk in Parijs. Ik hou van de kerstmarkten, beetje slenteren, af en toe een vin chaud. Met de reveillon ga ik dit jaar maar eens naar la Tour. Ik ben meestal gewoon in Auteuil, waar ik woon, maar dit jaar krijg ik bezoek en gaan we gek doen…. Leuke blog Kathleen, ik ga je volgen !

Geef een reactie

