La rentrée:)

Over Parijs berichten valt niet erg mee de laatste weken, simpelweg omdat ik niet in Parijs ben;)

Deze periode geniet ik nog van enkele dagen minivakantie in Vlaanderen. Het huis hier mocht een grondige opfrisbeurt krijgen, zeker nadat ook de jongste telg uit ons gezin het nest is ontvlogen. Honderden kilo’s cursussen en kladpapier zagen hun weg naar het containerpark. Het bij elkaar gespaarde eetservies, fotoalbums, knuffels, puzzels en Disney DVD’s werden in grote dozen opgeborgen.

Mijn eigen keuken werd door diezelfde jongste telg genadeloos kaalgeplukt. Telkens ik deze week aan het koken ga, kom ik erachter dat een of ander attribuut niet te vinden blijkt. Een telefoontje naar Mop brengt steevast soelaas: ‘Jaaaa, mama, dat ligt hier bij mij. Je zei dat ik het mocht meenemen, toch???

Ja hoor schat, tuurlijk!’ 🙂

Mijn auto was ook tevreden met de verhoogde aandacht. De leeggelopen batterij zorgde ervoor dat een bezoek aan de garage zich opdrong. Een nieuwe batterij en een volledig nazicht verder staat hij weer te glunderen. Het bakje werd de laatste maanden vreselijk verwaarloosd. Dat mag niet meer. Ik zal dus vaker moeten langskomen, al was het maar om hem even van stal te halen, en garagekosten te besparen:)

Ik las Belgische tijdschriften en kranten, onderging de jaarlijkse controle bij de tandarts, dwaalde door de winkelstraten van Gent en Oudenaarde en kocht Nederlandstalige boeken en kookboeken.

In de Mediamarkt en bij Albert Heijn aan de Ghelamco Arena, stelde ik vast dat producten en prijzen overal gelijk zijn. Waar zijn de jaren dat je voor een broodje kroket of zoute drop nog echt naar Nederland en voor verse lavendelhoning nog echt naar Frankrijk moest?

Akkoord, voor een heerlijk vers gebakken brood of voor de uitgebreide keuze bij de slager kom ik graag naar België, maar voor super verse groenten ben ik het liefst op de markt in Boulogne:)

Ik woon in twee huizen en voel me in allebei even ‘thuis’. Ik leef in twee landen en ben in beide landen op mijn gemak. Een grote luxe:)

Parijs, ik kom eraan!

Liefs,

IMG_0599

 

 

 

 

One thought on “La rentrée:)

Geef een reactie

