Piep:-)

U zal wel denken: ‘Waar blijft ze toch met die blogjes?’ … Al wekenlang niks gelezen…

Dat komt, lieve mensen, omdat ik een vakantiebreak heb ingelast. Het zou aanvankelijk een lang weekend duren, maar met het mooie weer eind mei en de mooie vooruitzichten de komende week, brei ik er steeds een paar dagen bij. Ik vertoef aan de Zeeuwse kust en voorlopig wil ik hier niet meer weg. Mijn longen vertonen naar mijn gevoel hier en daar nog enkele smogplekjes die weggewassen moeten worden, en de Zeeuwse lucht gaat dat doen. 

Die Zeeuwse zeelucht doet namelijk wonderen met een mens. De longen worden, net zoals een inktenkiller dat doet met inkt, gezuiverd van alle stofdeeltjes, de huid ondergaat kleurschakeringen van licht naar diepbruin, de haren krijgen een natuurlijke ‘coupe soleil’, en op mijn snoet staat steevast een beminnelijke glimlach;)

Als u het ok vindt blijven Chopintje en ik dus nog even hier, want ook hij geniet van de buitenlucht. Hij ontdekte het zachte gras onder zijn pootjes, hij ving zijn eerste insect (en hield daar een dikke onderlip aan over want het beest had ‘m gestoken) en hij wandelt ondertussen als een flinke kater keurig met me mee, aan de lijn (doodsangsten sta ik uit dat ie ontsnapt en wegloopt). 

Dat wordt nog wat, straks weer binnen in het Parijse appartement, het zal wennen worden, voor ons allebei.

Bon, na enkele zéér onrustige uren met wind en felle regenbuien piept de zon alweer aan een bijna strakblauwe hemel. Wij trekken er weer op uit. Inspiratie opdoen, diep in- en uitademen, de spieren strekken en nadien gelukzalig neerploffen in de zetel met een boek.

Leven als God aan de Zeeuwse kust, dat is geen kunst;-)

Alle liefs en tot gauw,

Kathleen

 

Geef een reactie

