Bio c’ Bon in Boulogne-Billancourt:)

Vandaag opent, op wandelafstand van huis, een groot biowarenhuis zijn deuren. Op de hoek van de Rue du Vieux Pont de Sèvres en de Rue Yves Kermen lag het pand al zolang wij hier wonen (2 jaar dus bijna) er een beetje verlaten bij. Allerlei geruchten deden de ronde, maar er kwam geen schot in de zaak.

Vandaag dus wel, en wat ben ik hier blij mee:

IMG_2171

IMG_2170

Pat en ik wandelden er deze ochtend rond half 10 al eens langs. Er werd nog driftig gewerkt. Ramen moesten gelapt, de laatste verse spullen werden in de koelvakken opgeborgen, de paarden werden voor de promotiekoets gespannen en langs het voetpad werd de mascotte van de zaak, een uiterst charmant schaap, uitgestald.

De kassa’s een laatste keer gecheckt, de betaalbakjes aangesloten, de laatste kratten met drank werden binnen gerold en klaar…

Het aanbod is zeer ruim te noemen. We vonden er heerlijke confituren, een ruime keuze aan honing, ontbijtgranen in de verpakking en in bulk. Trouwens, dat bulkhoekje, dat wordt mijn lievelingsplek: 5 soorten muesli, ontbijtgranen in verschillende samenstellingen, allerlei soorten bonen en linzen, noten en vlokken, snoepjes en gedroogde vruchten… Hmmmm… Aan een zakje gedroogde bananenschijfjes kon ik alvast niet weerstaan. Het zakje is, twee uur later, al helemaal opgepeuzeld. Krokant en zoet, lekker. Wat ik ook kocht: chocolade van New Tree met lavendelsmaak (zeg nou zelf, dat is toch wel héél erg jammie) en eentje met gember. Ik kan niet wachten….

Thee, koffie, groenten en vruchtensappen in heel wat smaken. Een koelafdeling met kazen, waar je bediend wordt, en een versafdeling in selfservice.

Waar ik naar op zoek was waren de vleesvervangers. (U weet, Pat en ik doen een ernstige poging om zoveel als mogelijk voedselzandloperproof te eten, dus de vleesconsumptie wordt minder). En ja hoor, ik werd ruimschoots tevreden gesteld: gerookte tofu, tofu natuur, tofu met Provençaalse kruiden… Noem het en het was er. Ook seitan in heel wat verschillende smaken ligt er netjes gestald in de koelkasten. Yoghurt, Kefir, geitenmelk, geitenyoghurt, rijstepap, alles bio en alles keurig.

Pat bezocht de wijnafdeling. Alle wijntjes bio. We kozen voor een fles Tempranillo. Kan niet slecht zijn.

Net voor ons bezoek aan de nieuwe zaak had ik de markt al bezocht. Daar kocht ik 300gr notenmelange (van die studentenmengeling, met lekkere rozijntjes erbij). Ik betaalde op de markt 21 euro per kilo. Bij Bio c’ Bon betaal ik voor dezelfde mengeling in bulk 17 euro… Interessant:)

Mijn koopwaar:

IMG_2172 IMG_2173 IMG_2174

 

 

 

 

 

 

 

 

Ze zullen me daar regelmatig zien, weet ik nu al. Want de nieuwe biowinkel ligt ook nog eens op mijn pad naar de wekelijkse zwembeurt:) Ha, goed bezig, of niet?

Liefs,

IMG_0599

3 thoughts on “Bio c’ Bon in Boulogne-Billancourt:)

  1. WAUW 🙂 Ik ben benieuwd naar de winkel! Ziet er ook leuk uit om zo van die cadeaumandjes op te stellen…

Geef een reactie

