Restaurant MaSa

Net na het feestgedruis van Kerst en Oudjaar-Nieuwjaar verjaar ik. Uitgerekend op 2 januari. Een rond getal dit keer. Die afgeronde getallen volgen elkaar in steeds sneller tempo op, vreselijk vind ik het.

Een beangstigend getal ook… althans voor mij. Mijn familie en vrienden weten het en kennen mij. Ik heb, in tegenstelling tot vele anderen, wél een probleem met mijn leeftijd. ‘Je bent toch maar zo oud als je je voelt?’ of ‘Maar je bent gezond, je ziet er 10 jaar jonger uit, wat zit jij in godsnaam te zeuren‘ zijn ontegensprekelijk troostend en goedbedoeld, maar ik geloof er nikske van. ‘Het leven begint nu pas‘ werd me ook nog meelevend toegegooid. Pfffftttt…

Dus op het eerste zicht niet meteen een verjaardag waar ik reikhalzend naar uitkeek, maar het moet gezegd, man- en dochterlief me een heerlijke en onvergetelijke dag geschonken. In Boulogne-Billancourt, dichtbij huis. Verwend met het bezoek van Mop, de liefdevolle aandacht, heel leuke cadeaus en een fantastisch etentje werd het ‘verjaardagsfrustratieleed’ verzacht;)

Het restaurant MaSa (Manipulateur de Saveurs) hebben we bezocht, op wandelafstand van huis. Hervé Rodriguez is er chef-kok. Een tovenaar zonder hoed of witte konijnen, maar met uitgekiende voedingswaren, een alchimist die goochelt met fluweelzachte smaken, verleidelijke kleuren en aromatische geuren.

430884_318617751582295_169271910_n

We aten zeer verfijnd, vernieuwend en absoluut op en top lekker. Elk bord wordt verrijkt met schuimpjes in smaken die alle papillen doen trillen. Telkenmale een wow-effect doorheen je neus en in je mond…

MaSa

Smaken verschillen, maar dit is écht een aanrader. Een fijne plek, waar je met zorg omringd wordt door vriendelijke obers en waar een piekfijne aandacht gegeven wordt aan de gerechten.

Niet te geloven, maar ik hoop snel weer jarig te zijn…zodat we opnieuw een bezoek kunnen brengen aan Masa;)

Liefs,

IMG_0599

2 thoughts on “Restaurant MaSa

  1. lieve kathleen,

    Proficiat met je verjaardag, sorry ik was het uit het oog verloren! Ik vind nu ook niet dat het leven pas na je 50ste begint, maar ben wel blij dat er een leeftijdsgenootje in ons ‘lady clubje’ zit! Alles gaat ongelooflijk snel, ik probeer te genieten van de gewone dingen en alles een beetje meer te relativeren, dat helpt een beetje!
    groetjes!
    ,

    • Dankjewel voor de lieve wensen Claudine:)
      En, geen zorgen, ondanks de kleine frustratie ben ik blij ervoor te zorgen dat je een ‘leeftijdsgenootje’ in ons clubje hebt nu;)
      Dikke zoen!!

Geef een reactie

