Driekoningen!

Na alle aperitiefhapjes, champagne en de vele rijke maaltijden is het morgen eindelijk zo ver… Driekoningen:)

Daar kan je in Parijs niet ongemerkt aan voorbijgaan. In elke bakkerij, bij het betreden van elk grootwarenhuis, en bij uitbreiding op elke hoek van de straat kan je ze vinden: de Koningstaarten!

Ze zijn er in vele vormen en maten, met appeltjesvulling of met frangipane, met gekonfijt fruit erbovenop of ‘very basic’ gewoon droog met amandeltjes. Elke streek in Frankrijk heeft zijn eigen koningstaart en elke bakker plaatst ook nog eens ter herkenning, een eigen ‘handtekening’ van streepjes en lijntjes in het bladerdeeg.

koningstaart

Ook ik liet me verleiden tot de uitnodigend blinkende lekkernij…

En raad eens? In die taarten zit ook nog een minuscule verrassing. Nu wordt me duidelijk waarom ze als ‘zoete broodjes’ de deur uitvliegen.

De koffieboon die onze grootouders nog in de taarten vonden zijn heden ten dage vervangen door ieniemienie prullaria…(Ik vraag me wél af hoe dit in godsnaam de ‘Dienst Inspectie Veiligheid en Gezondheid’ van onze voedingswaren passeert… als je je hierin verslikt kan je linea recta naar de spoedopname)

Maar, ik was als bij toeval de gelukkige:


IMG_1939

Een peetieken regelrecht uit de film The Hobbit. Ik ga het koesteren zie…

Liefs,

IMG_0599

3 thoughts on “Driekoningen!

  1. … Goed dat Leonard dat peetieken niet ziet…😄
    Mijn 3 koningstaarten staan ook al klaar voor morgen in de klas!

Geef een reactie

