Kerstmarkt La Défense

De decembermaand heeft zich aangediend, de kerstmarkten in Parijs worden door tienduizenden gretig bezocht.

Gisteren trokken Pat en ik ook richting winters vertier. We hadden in de krant gelezen dat de kerstmarkt van La Défense de allergrootste in Parijs was, dus we togen richting La Défense. Er geraken is absoluut geen probleem. Hier ‘over ’t water’ is een tramhalte (T2) die ons in amper 12 minuten naar La Défense brengt. Buitenom, heel handig.

IMG_1752

IMG_1749

De kerstmarkt is inderdaad groot, er staan wel honderden kraampjes. En er lopen meer dan genoeg mensen;) Wat ik erg aangenaam vind is dat de kramen allemaal erg mooi versierd waren, en alle koopwaar had te maken met gezelligheid, winter en kerst. Dus geen verknipte ‘gewone’ markt hier. Glühwein en braadworst, churro’s en beignets, dikke warme soepen en Parijse druppelkoten voor de hongerige en dorstige mens.

Mutsen en sjaals, oorverwarmers en dikke truien, speelgoed, kleurrijke vliegers en kerstversiering voor de shoppende en cadeautjesjagende mens.

Voor elk wat wils.

IMG_1750

Ik miste alleen de sfeer een beetje, maar dat zal aan mezelf hebben gelegen. Nog steeds moet voor mij eerst de Sint zijn langsgekomen vooraleer ik een beetje in de kerststemming kom. Blijven hangen uit mijn kindertijd denk ik;)

En La Défense, ik weet het zo niet. In gidsen over Parijs is men er steeds zo lyrisch over, maar ik vind het nog steeds niks. Veel te groots, te kaal, te imposant, teveel steen, te weinig groen. Volgens mij.

Een van de komende weken ga ik toch nog eens de markt op de Champs-Elysées bezoeken, die leek me vorig jaar gezelliger.

O, en kijkt u eens naar deze prachtige vlieger: reuzengroot is ie! En wat een prachtig schouwpel om dat ding te zien vliegen. Ik zag mezelf al aan de slag, volgende zomer op het strand in Zeeuws-Vlaanderen;)

IMG_1751

Liefs,

IMG_0599

 

 

 

O ja, ik zou het bijna vergeten. Deze sfeervolle theelichtjes kocht ik nog:

IMG_1753

 

2 thoughts on “Kerstmarkt La Défense

  1. Dirk en ik zijn gisterenavond naar de kerstmarkt in Brussel geweest. Een echte aanrader! Op de grote markt stond een reuze grote kerstboom (gelukkig een echte dit jaar) en er was een klank – en lichtspel, adembenemend met de prachtige historische gebouwen op de achtergrond. Ook de kerstsfeer was er, veel kerststalletjes tot aan de beurs, veel volk, verschillende nationaliteiten. Daarna zijn we in een heel gezellig eethuis op de markt gaan eten, frietjes vergezeld van een lekker biertje, we hebben genoten!
    groetjes!
    Claudine

Geef een reactie

