Huygens Paris

Als je in de Franse hoofdstad bent, en je loopt door de Marais, (die kans is groot) loop dan even binnen in de gloednieuwe winkel ‘Huygens, Cosmétique Naturelle sur Mesure’.

Een artikel in de metrokrant ‘A Nous Paris’ lokte me gisteren gezwind naar diezelfde Marais om de nieuwe winkel te gaan bekijken. Natuurlijke producten, mooie eenvoudige verpakkingen, geuren die je aangenaam bedwelmen, dat wou ik wel eens uitproberen.


IMG_1602

Het werkt als volgt: een heel vriendelijke meneer (gisteren toch, in mijn geval) laat je snuffelen aan de meest verrukkelijke aroma’s. Ik raakte zowaar in vervoering van al dat lekkers;) Je kiest er je lievelingsaroma uit en je bodymilk, je shampoo of om het even wat wordt onmiddellijk voor je klaargemaakt. Op maat alstublieft!

De naam doet vermoeden dat het om een Nederlands concept gaat, maar neen hoor, op en top Frans vertelde de verkoper me vol trots. Alleen is de oprichter een door Parijs geadopteerde Nederlander. Een sympathieke man met, volgens het krantenartikel, staalblauwe ogen, (jammer dat hij er niet was gisteren;), en vandaar dus deze wel zeer Nederlands klinkende naam. (Die de Fransen trouwens niet uitgesproken krijgen. Het klinkt hier als ‘Ukeinze’).

Ik stapte naar buiten met een douchecrème aroma Temple (bouquet glaciale aromatique, pur et apaisant zegt het etiket, en inderdaad, er zit een vleug munt doorheen en het ruikt fantastisch), een spray met hetzelfde aroma (na het zwemmen ruikt mijn haar dus niet langer naar chloor maar naar relaxerende en verfrissende muntjes), en een bodymilk aroma Verveine d’Huygens (een superfris ijzerkruid-en citrusvruchtengeurtje)

IMG_1599

Goh, hier keer ik terug, als mijn flesjes leeg zijn, en dat zal niet al te lang duren denk ik, want wat een weldaad… Een zachte huid én aromatherapie in één behandeling, je voelt je als herboren na het ochtendritueel:)

Liefs,

IMG_0599

 

One thought on “Huygens Paris

Geef een reactie

