Belgenmoppen, pfff

In Parijs wordt nogal graag gelachen met ‘les petits Belges’, daar moet je een beetje aan wennen. Maar wat ik gisteren in een winkel zag liggen:

Afbeelding

Ik weet het, wij lachen ook al eens met de inwoners van onze buurlanden, maar eerlijk? Ik was ’n ietsiepietsie verontwaardigd toen ik deze doosjes zag liggen. De winkel waar ik ze vond is er nochtans een waar ik graag kom. Hm, misschien zoek ik wel een ander snuisterwinkeltje op, net zoals ik ooit mijn radiopost in de keuken prompt veranderde toen ze minutenlang doorgingen met lachen met de Belgen. Het was erover. Vond ik.

Dus toch ’n overdosis aan vaderlandsliefde in dat hart van mij;)

Liefs,

IMG_0599

Geef een reactie

