Stand van zaken

Gisteren voor het eerst sedert lange tijd nog eens een middag in centrum Parijs doorgebracht. Ik had een koffiekletsafspraak met mijn schoonzusje. Die woont sedert enkele weken met haar gezin net buiten Parijs, en ja, ook voor het werk van haar man, een ‘Cabri’.

Die Cabri’s dat zijn nestvlieders ‘pur sang’. Van Venezuela over Madrid, Van Nederland over Zurich naar Parijs. Ze zitten overal. Voor het werk. En omdat ze het leuk vinden om in een ander land dan België te wonen. De ‘aangetrouwden’ (waaronder ik) vlieden altijd braaf mee en de kids van ons allemaal, dat worden even grote nestvlieders als hun ouders. Zo werkt dat.

Bon, een gezellige koffieklets dus aan de Opéra Garnier. Een toplocatie, dat merk je aan de prijs als je iets bestelt op een terras. De prijzen voor een Orangina en een thee rijzen de pan uit, maar dat mocht ons niet deren. Het deed deugd om even bij te praten en vanaf nu gaan we dat dus vaker doen. Ik heb na één jaar Parijs dus mijn eerste vriendinnetje in de stad:)

De werken hier aan de Pont de Sèvres vlotten. Ze duren wel nog langer dan een jaar, maar er wordt doorgewerkt. Van 7u ’s ochtends boren, graven en trillen de ‘Bob de Bouwers’ je hier uit je nest.

Afbeelding 3 Afbeelding 8 Afbeelding 13 Afbeelding 17 Afbeelding 19 Afbeelding 20

Ondertussen hangen overal borden met extra informatie. Zo weten we ongeveer wanneer alles klaar zal zijn. En weten we dus ook dat we nog veel, heel veel geduld zullen moeten hebben;)

Afbeelding 11

In november 2014 gaat de tuin aangelegd worden. En laten wij nu net het geluk hebben met ons appartement op die tuin uit te kijken:)

Afbeelding 12

 

Vroeg wakker zijn heeft zo zijn voordelen: ik ben al voor tienen bij de Carrefour voor de boodschappen en kan nadien van een lange dag genieten. (lees: terraske doen)

In België kocht ik het nieuwste receptenboek van Pascale Naessens:) Ik maak nu enkele dagen de recepten klaar en het moet gezegd, de theorie die zij aanhoudt bevalt me opperbest. Ondertussen ligt in Oudenaarde ook het boek ‘de voedselzandloper’ van Kris Verburgh op me te wachten. Niet dat ik moet afvallen, maar een gezonde en evenwichtige voeding, daar ben ik wel in geïnteresseerd. Geen deegwaren of aardappelen combineren met vlees of vis, heel veel verse groenten eten in alle mogelijke combinaties, en lekkere olijfolie gebruiken. Daar komt het, in wel héél grote lijnen, op neer.

En een gezonde voeding vraagt om een gezonde levenswijze, dus ik startte in september met het project ‘Start to Swim’. In Boulogne is het zwembad na jarenlang dicht te zijn geweest voor verfraaiingswerken weer open. Twee- tot driemaal per week ben ik daar te vinden. Ik zwem ondertussen op mijn gemak een 450m zonder stoppen, en het doel is om over een twaalftal weken 1000m te zwemmen. Joehoe! Ben ik goed bezig of ben ik goed bezig?

Liefs,

IMG_0599

7 thoughts on “Stand van zaken

  1. dag juf.
    wanneer kom je weer naar belgie?
    ik kijk er alvast naar uit.
    want later ga ik je niet veel meer kunnen zien,
    als ik naar het middelbaar ga

  2. Inderdaad vree goe bezig en ik vind de samenvatting van het kookboek van Pascal NAESSENS ook perfect,alleen hou ik het niet vol om op die manier te koken.En ja wanneer kom je nog eens naar Belgie ?Naar ons schoolke in Horebeke ?

    • Hi Yo! Hier lukt het wonderbaarlijk goed om de gezonde eetstijl aan te houden. Ik merk na een kleine twee weken dat het inderdaad deugd doet! Meer energie:)
      Op dit moment is het nog niet heel duidelijk wanneer ik nog eens voor enkele dagen naar België kom, maar als het zover is, loop ik zeker nog eens binnen op school:)

  3. Hey, leuk je te horen vanuit Parijs!
    Ik heb het nieuwe boek van Pascale Naessens ook aangeschaft ,ik doe alvast mee met jou!
    groetjes uit Zevergem
    Hilde

    • Dag Hilde! Fijn om hier een reactie van je te lezen:) Lol… na de laatste kookles ben ik echt begonnen met een gezondere eetstijl, en het lukt voortreffelijk! Veel plezier met het boek, er staan heel lekkere dingen in:)

Geef een reactie

