Het Krekelvriendenboeket -Einde-

Met de spreekwoordelijke pijn in het hart heb ik plechtig afscheid genomen van het mij tijdelijk toevertrouwde Krekelvriendenboeket.

De kleurrijke ruiker heeft heel wat rondgereisd, hij werd vaak bewonderd en soms verguisd, heeft op de tafel staan pronken maar vloog bijwijlen ook onverbiddelijk in de kast.

Zowel zonnestralen als regendruppels en zelfs stofdeeltjes dwarrelden neer op de zachte bloemblaadjes. Enkele van de sterke takken verloren wat bloemen, zoals het een waardig boeket behoort;) Alleen een uitstap naar het ‘Heilig Hart’ van Parijs is er niet meer van gekomen. Maar ik verzin nog wel iets om dit goed te maken;)

Ondertussen is het boeket weer in België. Niet zonder nog een laatste uitstap naar Zeeuws-Vlaanderen te maken, alwaar de bloemen een zeer plechtig moment mochten opfleuren:

boeket1

IMG_1363

IMG_1365

En na deze plechtigheid was er nog heel even tijd voor een allerlaatste verfrissend bad:

IMG_1370

IMG_1378

(Jullie willen niet weten hoe genant het was om deze foto te laten nemen. Temidden honderden badgasten op een snikhete dag… Een zot mens met een ‘nepruiker’ in de Noordzee. Dit had men nog nooit gezien;)
 

Dag boeket! Het ga je goed. Ik heb de stiekeme wens dat je in gretig verwelkomende handen mag belanden. Dat je een ander z’n huis mag kleuren en opfleuren zoals je deed in het onze.

Ik hoop dat je nieuwe apetrotse bezitter je koestert en verzorgt, want dat verdien je!

IMG_1386

Liefs,

IMG_0599

10 thoughts on “Het Krekelvriendenboeket -Einde-

  1. Zoals ons krekelbloemekeetje bij jullie verwend werd, ongezien !!!
    Misschien heeft hij ( of is het een zij?) er nu genoeg van??? Help, harde kern, hoe vangen we dit op?

  2. Hè Kattepetat, leuke foto’s. Over welk thema ga je nu schrijven? Waarbeneden je nu, nog steeds in België?
    Liefs, Fran

    • Hi Fran, vandaag terug in Parijs aangekomen:) Maar over een weekje vertrekken Pat en ik alweer voor onze gezamelijke vakantie. Wat een mooie vooruitzichten hé. Afhankelijk van het weer kiezen we voor de Zeeuwse kust of voor een zonnige bestemming ergens in Frankrijk. We zien wel… Dikke zoen en tot gauw nog eens hier in Parijs? xxx

  3. hoi kathleen, bedankt,Ik heb genoten van je mailtjes,fantastisch hoe jij onze bloemekee gekoesterd hebt,jij hebt toch je beroep gemist als schrijfster ; het is natuurlijk nooitte laat! Misschien tot op onze volgende activiteit. groetjes chris vermeulen

    tDate: Sun, 18 Aug 2013 10:09:46 +0000 To: chrisvermeulenjos@hotmail.com

  4. Kathleen je was een waardige ambassadrice van ons Krekelboeket en ik zal tijdens onze volgende vergadering voorstellen aan de andere leden van de harde kern om je dit boeket als dank voor het leven te schenken. Je verdient het want ik heb gemerkt via de foto’s dat je met spijt in het hart afscheid hebt genomen van dit pronkstuk en het minste dat wij willen is je droevig zien.
    Sterkte je komt het wel te boven!!!

  5. Vanuit Ename ben ik er eindelijk in geslaagd om je verhalen te lezen. Ik en computerschermen… Weet je wel ! Hoop je nog eens in levende lijve te zien !
    Groetjes !!! Regine

Geef een reactie

