Agenda overhoop:)

Ik weet het, het is de laatste weken erg stil hier. Maar dat heeft zo zijn reden. Ik ben namelijk even weg uit Parijs.  En dat ‘even’ duurt nu al 6 weken lang…

Begin juli een lang weekend met Pat in de Sologne doorgebracht, dan een heerlijke week met Mop in de Franse Landes gezeten. Naar Oudenaarde om diezelfde Mop te helpen met het schilderen en behangen van haar kamer en daarna enkele dagen naar zee om er heerlijk uit te rusten en de noodzakelijke verkoeling te zoeken. De temperaturen liepen ondertussen al op tot om en bij de 35 graden.

Vakantie 2013

Zo werd het al heel snel begin augustus en diende Zeverrock zich aan.

En met dat Zeverrock, daar is iets grappigs mee. Vorig jaar had ik min of meer officieel mijn ‘ontslag’ aangeboden. Ik zou, na vele jaren, stoppen met het spelen van bardame in de backstage. Hiervoor had ik tientallen heel aannemelijke redenen: te oud, laat dat nu maar aan de jongeren over, ik moet verdikke een week bekomen als ik twee nachten doorsteek, ik ken steeds minder artiesten, weet nikske af van die hun muziek, en ga zo maar door. Heel overtuigend allemaal, vond ik zelf.

Maar, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Zeverrock kwam dichterbij en daarmee ook de onweerstaanbare drang om daar toch opnieuw een klein deeltje van te willen uitmaken. En zo geschiedde:

Luttele weken voor het festival besliste ik: ‘Ok, ik kom op vrijdagavond nog één avondje helpen‘. Enkele uren vooraleer die vrijdagnacht erop zat besliste ik om ook op zaterdag te komen helpen. (‘Ach, ze staan maar met z’n tweeën in den backstage, het is handiger als je met drie bent, dan kan een van ons tussendoor makkelijk een beetje van de optredens genieten’). En ik deed er nog een schepje bovenop: ‘Maar ik ga dan wel op zaterdagavond voor middernacht naar huis‘. En tegen dat het goed en wel 22u werd die zaterdagavond besliste ik: ‘Ik blijf toch maar  tot het einde! Veels te leuk hier’ 🙂

Afbeelding

Zo zie je maar. Noem het besluiteloosheid of wispelturig gedrag. Zelf zie ik het liever als een vorm van mildheid. Mildheid en een open blik voor alles wat zich op dit moment aandient. En wat me leuk, aangenaam, spannend of ontspannend lijkt pak ik met enthousiasme en met beide handen aan.

En zo gaat het dus al wekenlang. Enkel wat vage plannen maak ik nog, en voor de rest dient zich van alles onverwacht aan. Ik pak het aan of laat het vriendelijk links liggen. Ik beslis ‘à la dernière minute‘ en voel me hier wonderbaarlijk rustig en gelukkig bij:)

Pat was er altijd al eentje van ‘à la dernière minute‘, maar hij moet er wel even aan wennen, aan het feit dat ik de laatste weken onze agenda gretig en dolenthousiast overhoop gooi.

Ook de terugkeer naar Parijs wordt dus op deze manier steeds uitgesteld. Gewoon omdat er andere dingen tussenkomen. Tot vier keer toe had ik mijn terugkeer naar de Franse hoofdstad vaag ingepland, maar vier keer kwam daar verandering in.

En mijn ‘roots’, die blijven maar lonken naar mij.  Zalig om de vrienden van Zeverrock nog eens terug te hebben gezien, ontspannend om met zussie een fris streekbiertje te drinken, een bezoek aan de plek waar op één bepaald weekend de heerlijkste kroketjes van de wereld gebakken worden, de plek ook waar ‘De Mannen van de Security’ naast stoere binken ook heel gezellige gesprekspartners blijken te zijn, de plek waar jeugd en 50-plussers samen door meer dan één deur kunnen. Enfin, alles nét dat tikkeltje anders dan Parijs;)

Dus ik plak er heel misschien nog een extra Belgisch weekje bij.

En het retourtje naar Parijs, dat wordt oktober denk ik, want in september hebben Pat en ik onze jaarlijkse vakantie nog tegoed:)

Zotjes hé!!!!

Die mildheid voor alles wat zich aandient bevalt me mateloos, maar heel stilletjes groeit nu ook het verlangen om een drietal uurtjes dieper naar het zuiden te reizen. En als ik daar weer ben zal ik opnieuw dit blogje voorzien van Parijse verhalen. Ze liggen zeker en vast al ergens op me te wachten:)

Liefs,

IMG_0599

2 thoughts on “Agenda overhoop:)

Geef een reactie

