Bezocht en heel goed bevonden: Les berges de Seine

Een beetje een grijs weekend achter de rug, en dat maakt dat wij op stap gaan in de stad. Met een brandende zon en hitte van 30gr doe ik dat liever niet (I know, ik ben een van de enigen die het liever ietsje frisser heeft, geef mij maar deze koele zomer, ik hou ervan). Dus hop hop, metro op richting Alma-Marceau. De brug aan de vrijheidsvlam (ook het onofficiële monument voor Prinses Diana) over en daar zie je de gloednieuw aangelegde oevers (ik schreef er hier al over):

IMG_1282

IMG_1283

Het is er in elk geval heerlijk toeven, voor groot en voor klein. Heel veel uitdagingen voor de kleinsten onder ons: doolhofjes, lijnen waar je heerlijk op kan rondrennen, een heuse atletiekbaan, klimmuren, tipi’s waar je verjaardagsfeestjes kan geven, gigantische schoolborden waarop je creatief kan kliederen, drijvende tuinen, gezellige zithoekjes, ligzetels, terrassen om de honger en de dorst te lessen, enfin… teveel om op te noemen.

En het allerleukste vond ik nog dat niet alleen de kids het allemaal heerlijk vinden, maar dat al die mama’s en papa’s naar hartenlust meerenden, meeklommen, tekenden en sprongen.

BergesdeSeine1BergesdeSeine2

(PS: Kijk, zo gaan die Fransen nooit-vanze-levens Engels leren hé… een hotdog heet hier simpelweg ‘un chien chaud’) Tssssss…. 😉

Langs de kademuur staan enkele containers die je gratis kan huren. Ze zijn uitermate geschikt om er een middag te picknicken met vrienden of familie. Voor eventjes je eigen plekje aan het water in Parijs… wie wil het niet?

IMG_1304

 

Bergesde Seine5

 

Dat Parisiens speelvogels zijn, dat weten we, maar wij kunnen er ook iets van. Als je zo een verleidelijke hangmat boven een bloemenveld ziet hangen, dan wil je je daar heel graag laten invallen, toch?

BergesdeSeine3

Tijdens de wandeling langsheen de oevers kom je ook onder de mooiste brug van Parijs terecht: de Pont d’ Alexandre. De overdadig met bladgoud versierde brug loont ook aan de onderkant de moeite:

IMG_1299

 

Mijn Krekelvriendenboeket had hier trouwens niet misstaan bedenk ik me net…

 

IMG_1300 IMG_1301

Het Musée d’Orsay bevindt zich aan het einde van de oeverwandeling. Een uitnodigende tribune lokt je om even uit te rusten en over het water heen te kijken.

De mooie brug, ook al beladen met slotjes om eeuwige liefde te bezegelen, brengt je naar het park de Tuilerieën, waar je opnieuw de metro kan nemen richting volgend avontuur…

BergesdeSeine4Les Berges de Seine: een fijne speelplek voor jong en ietsje ouder;)

Liefs,

IMG_0599

 

 

 

4 thoughts on “Bezocht en heel goed bevonden: Les berges de Seine

  1. Hè hier wil ik met jou ook een keer naar toe, maar wel als het wat zonniger is. Mooie wandeling. Ik ben er niet zeker van of ik er al geweest ben. Ik hou je op de hoogte als we weer naar Parijs komen. Lfs

    • Gaan we zeker doen, want het is er echt leuk:) Er komen trouwens binnenkort ook nog twee boten te liggen waar je kan eten. Die gaan we samen uitproberen!! De oevers zijn pas vorige week opengesteld voor het publiek, dus alles is gloedjenieuw. Dikke zoen en tot gauw!

  2. waaaaaaaaaw, parijs is ongelooflijk verrassend hé kathleentje. als ik kom, treinde ik direct naar jou.

Geef een reactie

