Krekelvriendenboeket (Deel 1)

Het laatste weekend van mijn drie weken in België ging ik naar de kaas- en wijnavond van De Krekelvrienden. Een clubje van prettige mensen die ooit, of nog steeds, lesgeven op De Krekelschool in Sint-Amandsberg. Dat is daar een zeer hechte groep, dus wie met pensioen gaat of wie ergens anders een functie krijgt, blijft gewoon hangen via De Krekelvrienden. Ik gaf in een recent verleden ook korte tijd les op De Krekel en ben dus met veel plezier lid van het clubje prettige mensen (om niet te zeggen ‘prettig gestoorde’ mensen, maar dat klinkt zo onrespectvol, en het laatste wat ik wil is deze lieverds choqueren. Maar eerlijk? Béétje prettig gestoord zijn ze écht wel;)

Enfin, een kaas- en wijnavond dus, onder lieve vrienden, met gezellige babbels, fijne herinneringen en warme lachsalvo’s.

Tot het moment waarop de ‘Voorzitter van de Harde Kern’ het woord neemt en de genodigden vriendelijk toespreekt. Aan het einde van zijn redevoering wordt een boeket uitgereikt aan een verdienstelijk lid. Hmmm, boeket is een groot woord, dit is een boeket  van bedenkelijk allooi. Een bos nepbloemen, beetje vaal geworden, beetje stoffig, wel kleurrijk, maar nu niet iets wat je per se op je kast wil hebben. Het uitreiken van deze prijs is gegroeid uit een ‘lol’. Een lol die al jaren meegaat. En lol is niet vreemd aan deze mensen. Iederéén die hier lid is draagt de uitdrukking  ‘Plagen is om Liefde vragen’ hoog, om niet te zeggen zéér hoog in het vaandel;)

Ik vond het allemaal erg vermakelijk en zat al een beetje met binnenpretjes te wachten op de naam van diegene die nu het boeket zou krijgen, tot ik hoor dat dit jaar het boeket gaat naar diegene die van het verst is gekomen.

O jee, ’t zal toch niet waar zijn zeker?

Patat…..

Dat zal me leren om op voorhand al te lachen. De grote ‘eer’ viel mij te beurt. Op het matje dus bij meneer De Voorzitter, lief lachen bij het aannemen van het stoffig boeket en goed luisteren naar wat nu van mij verlangd wordt:

Het boeket dient met grote zorg en liefde omringd te worden, je mag het eventueel in een kast wegstoppen, maar liefst laat je het pronken op een dressoir. Een drietal maanden moet je het bijhouden en dan wordt het weer doorgegeven aan een ander verdienstelijk lid, dat zonder twijfel op zijn of haar beurt in de wolken zal zijn met deze prijs.

IMG_0794

Het boeket moest dus mee, precies of ik had al niet genoeg marchandise om mee te nemen… Maar, beloofd is beloofd, dus de bloemen mee naar de Franse hoofdstad.

IMG_0750

Ik moest ook nog plechtig beloven om het boeket mee te nemen op mijn trektochten doorheen de stad Parijs en als bewijs hiervan moet ik op regelmatige basis foto’s van me-myself-and-the-bouquet doorsturen naar de leden.

Een eerste foto van het boeket hierbij dus, bij thuiskomst in Boulogne, een glas cava, een zetel, de bloemen en rust…

IMG_0751

U snapt meteen waarom de titel boven deze tekst ‘Deel 1′ bevat. Er zullen meer tekstjes volgen over het Krekelvriendenboeket. Teksten en foto’s van haar reis doorheen Parijs.

Ik won een prijs, een prijs van zeer bedenkelijk allooi, maar toch ben ik er reuze blij mee. Want je krijgt het boeket écht niet zomaar. En ik ga weer terechtkomen op allerlei leuke Parijse plekjes, al was het maar om er mijn boeket neer te vleien en er een foto van te nemen.

Liefs, en een dikke knuffel aan alle Krekelvrienden!!!

IMG_0599

 

 

9 thoughts on “Krekelvriendenboeket (Deel 1)

  1. Ik wil er persoonlijk op toezien dat dit boeketje met liefde wordt omringd. En ik wil daar graag even voor langskomen.

  2. Geef toe, Kathleentje, ZO EEN ruiker krijg je niet alle dagen. Besproeien met champagne geeft een lange levensduur. Draag er zorg voor zulle!!!

  3. Kathleen als echte inwoner van het Heilig Hart (heilig erte) zou ik wel graag een fotootje zien van ons boeket aan de prachtige Sacré Coeur in Parijs ! Dat zou pas deugd doen ! Je mag natuurlijk eerst de heilige Mis bijwonen en een teugje van de kelk drinken en dan een mooi plaatje maken bij het Franse Heilig erte.
    We zullen je eeuwig dankbaar zijn…

    • Ooooo jeetje Lucette!!! Wat vraag je veeeeeeel;) Maar ’t is goed, omdat de Krekelvrienden mij nauw aan het hart liggen zal ik ervoor zorgen dat dat in orde komt. De bloemen gaan een dezer weken mee naar de Sacré-Coeur… En als het boeket weer in Gent is, gaat iemand van jullie ermee naar ’t Heilig Erte voor een foto, ok? Den boukée op tournée, lol…..

  4. Kahleen neem dit unieke boeket mee naar de markt en ik ben zeker dat die lieve marktkramer je niet meer zal aanspreken met “ma belle” maar eerder met” ma folle”. Trouwens ga nooit met deze prachtige,unieke tuil naar het Louvre want de mogelijkheid bestaat dat ze dit aanzien als pure kunst uit de tijd van de Vlaamse primitieven .

  5. Pingback: Krekelvriendenboeket (Deel 2) | Ons Parijsavontuur

Geef een reactie

