Back to Normal

We zijn met z’n allen aan de andere kant beland. Aan de andere kant van de jaarwisseling. En dat ging bij ons gepaard met veel gezelligheid, veel familie, sprankelende bubbels, overheerlijke maaltijden, graag gekregen cadeautjes, flikkerende lichtjes, warme vriendschap en deugddoende knuffels. Zo gaat dat bij ons, en elk jaar opnieuw kijk ik daar erg naar uit.

En nu we 3 januari zijn, ben ik ook wel weer blij dat de drukte en de boodschappen en het lange rijden en de donkerste dagen achter de rug zijn. Vanaf januari kijk ik uit naar de lente, en doen we alles weer ‘gewoon’.

Deze ochtend, zoals elke doordeweekse dag, naar de Carrefour geweest. De agent stond alweer paraat aan de ingang, samen met zijn grote zwarte gemuilkorfde hond. In onze Carrefour hier lopen precies meer veiligheidsagenten dan klanten rond. Twee heren op leeftijd wensten elkaar aan de uitgang uitgelaten ‘Une Bonne Année‘. De duiven trippelen weer op het plein voor de bakker, de hondendrollen liggen alweer op het pad. Back to Normal dus.

Pat is gaan werken, maar komt deze middag gezellig thuis eten. De ramen van de slaapkamer staan wagenwijd open, de boerenkool staat te pruttelen op het vuur, de computer lonkt zonder ophouden en mijn schrijfkriebels zijn bijna niet meer in te tomen. Back to Normal dus.

Ook de naaimachine kijkt me weer vanuit de kast verleidelijk aan. Ik gaf me ook nog eens op voor dit evenement, dus ik moet dringend weer met stofjes, naald en draad aan de slag. Van Mop kreeg ik een pakket heel mooie stoffen cadeau, dus die ga ik omtoveren tot (hopelijk) iets moois, voor mezelf;). Back to Normal dus.

Parijs is de feestdagen ook goed doorgekomen. Het blijkt hier een foute gewoonte te zijn om auto’s in brand te steken tijdens oudejaarsnacht, maar de balans voor gans Frankrijk viel al bij al mee, volgens de media. Slechts een 1100-tal auto’s moesten eraan geloven. (Huh? Lijkt mij een gigantisch getal, maar ze zijn hier meer gewoon). Back to Normal dus.

Ik was gisteren ook nog eens jarig. De bubbels Champagne en Cava en de geschenken hebben hier dubbel rijkelijk gevloeid. Pat moest werken, op mijn verjaardag. Dat vond ik een beetje zielig voor mezelf. Maar Pat zou Pat niet zijn als hij daar niet iets zou hebben op gevonden. Hij verstopte her en der cadeautjes voor me, en gaandeweg de dag heb ik er 5 van de 6 gevonden:) Het laatste vond ik pas gisterenavond laat: een prachtig boek van Carlos Ruiz Zafon onder mijn hoofdkussen:) Hij nam me gisterenavond ook nog eens mee naar het restaurant Cap Seguin. We waren er eerder al eens geweest voor onze huwelijksverjaardag. Heerlijke plek, geniet u maar even mee:

IMAG0092 IMAG0093 IMAG0101 IMAG0102 IMAG0120

 

Bij deze ook hier nog ’n keertje: Dankjewel Patteke, voor de fantastische dag en de vele lieve verrassingen!!

IMAG0108

En op het moment dat ik dit neerpen piept de wasmachine. De eerste bonte was van een hele reeks is klaar en moet opgehangen worden, willen we morgen niet al té veel strijkwerk hebben.

Back to Normal dus… Heerlijk!

Liefs,

IMG_0599

5 thoughts on “Back to Normal

  1. proficiat juffke en fijne kerst en een gelukkkig nieuwjaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    en: o zo lekker eten kzou nu willen komen maar ja……… we komen belooft niet dit jaar maar ehm…………. ik weet het niet zo zeker binnen 2 jaar? e kom dat is voor later dikke knuffe l fleurrrrrrrrrr

  2. Gelukkige verjaardag , Kathleen .
    Het is echt een plezier om je blog te lezen , je ontpopt je tot een echte schrijfster .
    Wie weet volgt er nog een boek van jou ? …
    Groetjes

Geef een reactie

