Foert…

Vandaag is woensdag, marktdag dus, maar ik ga er niet heen. Vandaag komt de concierge langs om de stand van het water te noteren. Hij kon ook gisteren langskomen (dat stond zo op het papiertje dat inderhaast opgehangen was aan de spiegel in de lift), maar hij deed dat niet. Die afspraken lopen hier op zijn Frans, compleet ongeorganiseerd dus. Ik weet niet of de brave man in de ochtend komt, of deze namiddag. Het kan, ook op zijn Frans, ook zomaar morgen of overmorgen zijn. Zucht…

En hier zit ik dan. Ik durf de deur niet uit, omdat ik schrik heb dat ie net dan zal aanbellen. Eigenlijk wil ik dan achter de naaimachine kruipen om iets te maken voor mijn papa, maar dan ligt meteen de woonkamer zo overhoop. De tafel vol met spullen, de strijkplank middenin de kamer, het ijzer dat staat te stomen, overal draadjes en knipsels… En (dat heb ik weer) dan heb ik liever niet dat er iemand binnenkomt.

Dus ik wacht, op die man, die me steeds langer op mijn systeem gaat werken, omdat hij nog niet geweest is, en omdat ik nu niet naar de markt durf en omdat ik geen karakter heb om FOERT te zeggen en toch al mijn naaispullen inclusief strijkplank en -ijzer boven te halen.

Hoe stom is dat, ik kan er wel een blogje over schrijven, over FOERT zeggen, maar het ook daadwerkelijk doen, ho maar…

Liefs,

IMG_0599

4 thoughts on “Foert…

Geef een reactie

