Oudenaarde en Amsterdam

Het is even stil geweest in mijn blogland. Dat komt omdat vorige week Mop jarig was. Een heel bijzondere verjaardag, want ze werd 23 op 12-12-2012. Voeg daarbij dat het hummeltje, zoveel jaren geleden, ook nog eens om 12:12u ’s middags is geboren, en u begrijpt dat we hiervoor graag enkele honderden kilometers hebben gereden.

Pat moest voor kantoor naar Amsterdam, dus onderweg daar naartoe hebben wij een fijne tussenstop in Oudenaarde gemaakt:) De verjaardag van dochterlief met een restaurantbezoek en hopelijk fijne cadeautjes gevierd.

Dan huppakee naar Amsterdam, waar ik een hele namiddag heb geshopt met zoonlief. Dat komt niet zo vaak voor, dat wij tweeën gaan shoppen, en juist daardoor was het zo bijzonder. Hij toonde me de indrukwekkend grote Macstore op het Leidse Plein en ik liet hem kennis maken met de binnenkant van menige hippe modezaak:) Een Spaanse wijn en tapahap bij Joselito, een drankje bij Hotel Americain en een heerlijk diner bij Van Speyk. Een heerlijk gezellige dag was het!

Het royale hotelbed op Schiphol bracht totale ontspanning. Ik sliep als een roosje… en na een al even royaal ontbijt trokken we verder richting Hoofddorp.

Daar wonen en werken namelijk Franz en Dirk, twee lieve lieve mensen, waar je je meteen hartelijk welkom weet. Ze runnen er de Galerie Happy Art, en die naam dekt meer dan alleen maar de lading.:) Happy word je er van de vrolijke kleuren, happy word je er van de mooie ronde vormen, en meer dan happy word je er van de warme ontvangst met koffie en thee.

Kleurrijke kunstwerken voor aan de muur, beelden en beeldjes met een hoge aaibaarheidsfactor, kopjes waarin de koffie of de thee lekker zal smaken, theepotten in bijzondere en ongewone vormen en nog veel meer. Voor elk wat wils dus.

Ik kon het niet laten. Dit plezante madammeke staat ondertussen in Parijs:)

IMG_0644

En geef toe, die kopjes zijn de MAX:)

IMG_0646

IMG_0647

Leuk is dat die kopjes ook allemaal een naam hebben. Ik had deze ochtend een thee in de ‘Happy Together’ en drink op dit eigenste moment een warme chocolademelk uit de ‘Little Rascall’ …

Er zijn bijhorende schoteltjes en de prijs ervan is meer dan vriendelijk:) Dus, als u nog in de buurt van Hoofddorp bent en een geschikt geschenkje zoekt: één adres!

Ik ben ‘happy’, want in één verlengd weekend zag ik beide kids, ik kocht cadeautjes voor iedereen die me lief is (inclusief mezelf), ik knuffelde met Zaar, zag vele lieve vriendinnen  op het kvlv-kerstfeest, kocht (ook voor mezelf) een stapel boeken op het Boekenfestijn en had een leuk uitje met zussie.

En als ik nu zou kunnen spinnen zoals onze Nozem, dan zou ik dat meteen doen:)

Liefs,

IMG_0599

5 thoughts on “Oudenaarde en Amsterdam

  1. Vind het een beetje jammer dat je in het laatste stukje niet vermeld dat ook wij zijn gaan shoppen en dat wij de besten zijn in het shoppen! 😦

Geef een reactie

