*Bloos, bloos…*

Het is woensdag vandaag, dus marktdag.

Ik toog deze ochtend goedgezind met mijn karretje richting ‘marché’… Mijn lijstje verse groenten en fruit was vrij lang, dus ik koos het kraam uit waar ik ook met mijn ‘carte bleue’ kan betalen, je weet maar nooit. De man was zoals altijd uiterst vriendelijk en af en toe kon er een grapje vanaf…

Toen ik mijn 2 preien had gevraagd, vraagt hij me vriendelijk: ‘Voulez-vous que je vous coupe les cheveux?’

Ik: ‘Heh? Pardon?

Hij herhaalt, even vriendelijk: ‘Voulez-vous que je vous coupe les cheveux?

Ik denk dat hij opnieuw een grapje maakt en ik antwoord, zeer bijdehand: ‘Vous croyez que c’est nécessaire?’ terwijl ik argeloos met mijn hand langs mijn haren strijk.

Hij schiet in een bulderlach en weet proestend, maar nog net beleefd uit te brengen: ‘Non, excusez-moi madame, je parle des poireaux….‘ Hij giert het zowat uit…

Ik sta enkele seconden perplex…

Plots valt mijn Franse Frank. ‘…Katpatat, hij vraagt simpelweg of hij het groen en de wortels van de prei moet snijden, tuttebees….’

O jee, het hele kraam heeft het ondertussen in de gaten en staat onbedaarlijk te lachen. Ik doe maar even mee, kwestie van niet al teveel gezichtsverlies te lijden… Maar ik weet van affronte niet waar kruipen.

Die Fransen ook altijd met hun beeldtaal. Vraag dan gewoon of je de wortels en het groen ervan af moet knippen, Pipo! ‘Couper les carottes et le vert of la verdure’, of zoiets;)

Dan had ik nu niet zo staan blozen…

Liefs,

11 thoughts on “*Bloos, bloos…*

    • Jamaar seg, ik was vree beschaamd zulle… En toen ik het aan mijn man vertelde proestte hij het ook zowat uit. ’t Zal mij geen tweede keer meer overkomen:) Groetjes!!! xxx

  1. Pingback: Het moet niet gekker worden… | Ons Parijsavontuur

  2. Pingback: Geluksmomentje | Ons Parijsavontuur

Geef een reactie

