Naaiknutsels

Mijn weekje in België was productief…

Ik ben heel wat afspraken nagekomen, heb bij papa en mama heerlijk zitten kletsen, heb koffie gedronken met lieve mensen, heb Liesbeth geholpen op school en nog meer van  die plezante dingetjes.

Maar de ochtenden, als het vrij rustig was op ‘sociaal’ vlak, zat ik achter de naaimachine. Mét het boekje ‘Zo geknipt‘ naast me, en een stapel stofjes,  gewone- en stofscharen, draad in tig kleurtjes, de naaimachine, het patroonpapier,  de extra lange lat en een lintmeter (netjes om de hals, dat hoort zo).

Ik toog aan de slag, met klamme handen en zweetdruppels op het voorhoofd, me steeds afvragend: ‘Hoe lang gaat dit duren Katpatat, hoe veel (lees: weinig!) geduld kan ik opbrengen? Als het niet meteen lukt gooi ik de hele santeboetiek uit het raam‘. Nèm!

Maar, het ging. En de wijze woorden van Mop: ‘Mam, het is een HOBBY, ge gaat u hierin nu toch niet opjagen hé?? Als het fout gaat, dan knip je alles los, heeeel rustig en even rustig begin je gewoon opnieuw…’, nog nagalmend in m’n hoofd, begon ik eraan.

Man, wat heb ik een verstandige kinderen. Ik schrik daar soms fameus van. Ik kan er heel vaak wat van leren. Want: …

… het ging wel eens fout, maar dan nam ik dat torndingetje, maakte alles los, om even later, in alle rust en kalmte, opnieuw te beginnen, vol goede moed en met een engelengeduld dat ik vanzeleven nog niet had opgebracht.

Tasjes maakte ik, in alle vormen en kleuren: Ze zijn allemaal gevoerd, de ene met de restjes van een hemd van Pat en de andere met een Disneyzakdoek van Mop. De grote tassen hebben ook nog een extra zijzakje, verborgen tussen de voering en de buitentas. Ideaal voor de gsm of de sleutels. Twee zaken waarnaar ik zelf altijd minuten moet zoeken.

 

Zeg het nu zelf: Goe bezig hé….

En volgende week ga ik hier in Parijs weer aan de naaislag:) Alleen is de kabel van de naaimachine nog steeds niet uitgekomen, maar nu denk ik dat de kabel van de radio-van-de-keuken misschien dienst kan doen…

Liefs,

3 thoughts on “Naaiknutsels

    • Lol… Ik moet hem straks nog steeds uitproberen, die radio2kabel, want eigenlijk wil ik vandaag aan de slag met naald en draad. Als het niet werkt heb ik een probleem:( xxx

Geef een reactie

