Herfstig

Toen ik net de dagelijkse wandeling naar de bakker maakte viel het me op hoe fris het is… De dag begon deze ochtend nochtans veelbelovend. Een stralende zon was de ganse ochtend van de partij, maar in de loop van de dag zocht zon-lief zelf wat warmte op onder een donzig wolkendeken:)

Enfin, herfst dus, ook in Parijs. Ik stapte nog even door naar het park, ook daar zorgen de frisse temperaturen en het grijzige kleurtje in de lucht ervoor dat de mensen wegblijven. Het tuinmeubilair staat er een beetje eenzaam bij. Maandenlang boden de stoelen en ligbanken rust en ontspanning voor al wie dat wou, nu is het aan hen om uit te rusten. Ze gaan als het ware in slaapmodus, en zullen hopelijk onze billen en ruggen met open armleuningen ontvangen als de lente weer ontwaakt:)

Op zonnige en warme dagen krioelt het hier van spelende kinderen, babbelende mama’s en voetballende papa’s (Om het maar even met clichébeelden te zeggen). Maar vandaag is er niemand. Iedereen zit thuis op de bank denk ik, misschien met de nieuwe ParisMatch en een kop koffie, daar is het het weer voor. Ik loop alleen verder in het park en geniet van de rust en de kleuren.

In Parijs hebben gezinnen geen tuin, dus alle parken worden hier fulltime gebruikt waar ze voor dienen: om te wandelen, te spelen, om van de natuur, de dieren en de relatieve rust te genieten. In België bezoek ik eigenlijk nooit een park, uit angst dat na elke bocht of achter elke dikke boom een vies mannetje zou zitten. Belachelijk eigenlijk…

De eendjes in het Boulognepark zijn hun vijver kwijt, want er wordt al maandenlang gewerkt aan een lek. Er stroomt vijverwater in de ondergrondse parkeergarage en dat is niet zo gezond. De werken schieten maar niet op. Gelukkig regent het hier zo af en toe, en als het regent vult de lege vijver zich als vanzelf… en de eendjes, die zien dat het goed is:)

Liefs,

 

2 thoughts on “Herfstig

  1. Je kan toch zo mooi en sprekend schrijven…. Alsof ik er zelf rond loop … Wanner begin je aan het schrijven van een boek … Ik zal de eerste zujn om dees te lezen !groetjes van uit Destelbergen.

Geef een reactie

