Mop en Disney

Paul van Vliet zong het al: ‘Papa is blijven hangen aan de sixties, papa is blijven steken in de tijd…‘, maar hier thuis hebben wij zo onze eigen versie:

Moppie is blijven hangen aan de Disneys, Moppie is blijven steken in de tijd…

(Lol, dit gaat ze me niet in dank afnemen vrees ik…)
 

Maar het is echt zo, ons Liesbeth is nog steeds dol op alles wat van Disney komt:

  • de tekenfilms waarbij ze nog steeds, warm onder een dekentje, wegzwijmelt
  • de Winnie-the-Pooh beren die haar met hun lieve koppies en aaibare vachtjes verleidelijk aanstaren op haar kamer
  • de prinsessenposters die haar kleerkast nog steeds sieren
  • de poppen van de boze feeën die ze wil gaan verzamelen
  • de ontelbare merchandisingattributen zoals Disneykoffiekoppen, Disneykerstballen, Disneypennenzakken… (Ik denk dat als ik ergens een Disneystofje vind, de bestelling van tassen, toiletzakjes en rokjes niet meer bij te benen zal zijn)

Ik geef toe, als baby al werden mijn kinderen gewenteld in al dat moois, en Winnie The Pooh heeft steeds over Matthias en Liesbeth gewaakt in de wieg, zonder ophouden en met een eindeloos geduld. Dus, erfelijk belast, voor een deel, vrees ik;)

Eindeloos is haar bewondering en groot is haar dankbaarheid als ze iets van Disney krijgt:). Een bezoek aan papa en mama in Parijs MOET dan ook een bezoekje aan de Disneystore op de Champs-Elysées inhouden, anders is een bezoek aan Parijs compleet waardeloos.

Dus wij naar de Disneystore:

Akkoord, een aangepaste versie van het lied dringt zich op: ‘Mop en Ma zijn blijven hangen aan de Disneys, Mop en Ma zijn blijven steken in de tijd…’

Liefs, en een Poohbeerknuffel:)

3 thoughts on “Mop en Disney

Geef een reactie

