Van krokodillen, schildpadden… en nu ook eekhoorns:)

U las het hier al: ik ben verslingerd aan de boeken van Katherine Pancol. Ondertussen zijn de twee eerste boeken in de trilogie helemaal uitgelezen en het derde deel: ‘De Eekhoorns Huilen op Maandag‘ ligt net in de winkel. Aangezien ik toch in Gent was ben ik dus meteen het boek gaan halen. (Samen met weer een boek over naaitechnieken en -ideeën, zucht…)

De dikke pil ligt dus opnieuw naast bed, nog steeds samen met het steeds noodzakelijker wordende leesbrilletje. Dat leesbrilletje kocht ik trouwens voor 2 euro hier op de markt in Boulogne. Het dingetje doet voortreffelijk zijn werk, zijnde: mij comfortabel laten genieten van letters, woorden, zinnen en leestekens. Woensdag haal ik een tweede brilletje, zodat op strategische plekken in huis de nodige exemplaren voor het grijpen liggen;)

Het vergaat Joséphine Cortès, het hoofdpersonage, niet al te best. Leven in het hectische Parijs, verscheurd door twijfels, zeer veel twijfels, probeert ze er steeds het beste van te maken. Ik volg in deze trilogie de levens van heel wat mensen, mannen, vrouwen en opgroeiende kinderen. De emoties laat ik ongeremd op me af komen. Ze zijn vaak dik in de verf gezet, maar toch o zo herkenbaar..

Dit las ik nog in de Knack Boekenspecial van 17 okt 2012:

Sedert 2006 staat de Franse Katherine Pancol onafgebroken in de 
bestsellerslijsten. Haar trilogie is een wereld-wijd succes, ook 
in Vlaanderen. Bij liefhebbers staat ze op de plank naast Santa
Montefiore. Pancol praat met Lien Van De Kelder o.a. over 'De 
eekhoorns huilen op maandag', het langverwachte derde deel van
de trilogie.

Ik hou van haar boeken. Ze ontspannen me, ze zorgen voor de broodnodige humor en leren mij te relativeren, wat ik wel eens vergeet.

Liefs,

Geef een reactie

