Mops week:)

Ik bracht twee weken in België door. Pat zat in Dubai, en wat doet ’n mens moederziel alleen in Parijs? Juist, die trekt weer richting geboortegrond:) Dus hòp naar Oudenaarde en Gent!!

In Oudenaarde kreeg vermoeide Mop lekkere verse maaltijden voorgeschoteld, werd de kattenbak ietsje sneller ververst, werden gezellig lange telefoongesprekken gevoerd, werd cava  gedronken met vriendinnen en de schooldirecteur, werden koffie en koek genuttigd bij mama en papa, werd regelmatig geluncht met zus, en ga zo maar door. Kortom, een drukke maar heel gezellige bedoening was het, twee weken lang!

Ik ging op visite en visite kwam naar me toe. Ik ging naar school en maakte een zonnige dag in het bos mee. Ik heb samen met zussie een voorraad stofjes gezocht, gevonden, bewonderd en gekocht. Ik nam smakelijk deel aan de mosselsouper op de interimschool van Mop en ik was getuige van de boeklancering op De Krekel.

Ik ben helaas ook enkele halfbeloofde afspraken niet nagekomen, waarvoor oprechte spijt, maar dat zal ik een van de komende weken en maanden zeker proberen goedmaken.

Goed, en nu opnieuw in Parijs dus, bij de naaimachine die nog steeds niet uit de kast is gehaald, bij de kassiersters van de Carrefour die er ondertussen niet vriendelijker op geworden zijn, bij de gloednieuwe bibliotheek waar ik morgen verse boeken ga halen, bij de baguettes die weer overheerlijk smaken na twee weken ‘sneetjesbrood’, bij de metro die nog steeds vuil, druk-en-lawaaierig, maar toch ook charmant is.

Morgen komt Mop voor 5 dagen naar Parijs, want het is herfstvakantie, geen school dus. Het belooft weer een week van veeeeeeele activiteiten te worden. Zo hunkert ze naar een bezoek aan de Disneystore op de Champs-Elysées, wil ze de catacomben bezoeken (onderaardse gangen met skeletten en griezelig verlaten metrostations, brrr). We gaan samen boodschappen doen, we zullen vast verwarmde terrasjes opzoeken, en last-but-not-least: een etentje bij Renaud!

Opnieuw een week van ‘samen-leuke-dingetjes-doen’.

Mocht het ietsje stiller zijn op de blog, dan komt dat dus omdat ik volop inspiratie opdoe voor nieuwe stukjes:)

Alle liefs,

8 thoughts on “Mops week:)

  1. Hihi, een stukje over mij 🙂 Altijd leuk om dat te lezen dan!

    Ik kijk er in ieder geval al naar uit ! Morgen ben ik in Parijs en we gaan super veel doen en lekker eten 🙂

    Dikke kus!

  2. Tja, moppie, ons weekje in Parijs zit er alweer bijna op. Vanavond terugreis naar Belgenland. Maar we blijven wel nog enkele dagen samen om na te genieten;)

Geef een reactie

