Stofjes: check!

Ikea Gent heeft ervoor gezorgd dat ik alweer ietsje dichter bij mijn ‘toekomstig naaiproject’ sta. Deze week met zussie een 8-tal stofjes gaan kopen, waarmee mooie handwerkprojectjes kunnen afgewerkt worden. Helaas, de stofjes liggen thuis in Oudenaarde en de naaimachine staat in Parijs:(

Nog heel even wachten dus…

Trouwens, de ultieme naaicursus, die verlichting moet brengen, volg ik pas in januari, dus ik heb nog wel even. M’n handjes beginnen wel te kriebelen als ik al die fijne stofjes zie. Wat zal het worden? Een leuke tas om de bibliotheekboeken mee rond te sjouwen in Parijs? Of een toilettas voor reislustige Pat? Misschien wel een kussensloop of een leuk tafelkleed, een clutch of een strandtas voor volgende zomer. De zus heeft al een bestelling voor een leuke schoudertas geplaatst, en zelf wil ik een hele collectie nieuwe rokjes in de kast.

Ik twijfel veel en lang en ik weet het nog niet, alles lijkt me op dit moment even moeilijk en ingewikkeld.

Ik bestudeerde het boekje van Mme ZsaZsa en haar rokjes al vele keren, en ik word elke keer wel ietsje wijzer, maar echt begrijpen doe ik het toch nog niet hoor. Misschien is de oplossing ‘gewoon beginnen’ en dan kijken waar het schip strandt… dan is er (hopelijk) nog tijd om raad te vragen, denk ik. Overal schrijft men dat iederéén een rokje kan maken, maar daar hoor ik denkelijk niet meteen bij. Ze spreken over beleg en keergaten, over paspels en biaislint. Elk van deze woorden is totaal onbekend voor mij, dus dat belooft:)

Wat ik wél al goed kan is boekjes kopen, en die dan ’s avonds in bed bestuderen:

Een welingelichte en goed voorbereide vrouw is er tientallen waard!’ 😉

Zo las ik dat je best je nieuwe stofjes eerst wast en strijkt vooraleer ze te verwerken. Dat heb ik dus braaf gedaan, want ik wil het wél meteen goed doen. Een vol uur staan strijken deze ochtend, en jullie weten het: hier in huis heerst een aangeboren bloedhekel aan strijkwerk:( Dat begint dus niet echt hoopgevend, maar bon….

Liefs,

8 thoughts on “Stofjes: check!

  1. Goh… Als ik dit hier lees moet ik denken aan mijn studententijd. We leerden op St. Pieters een lied van Jacques Martin: mademoiselle Angèle. Over een naaister. Vanaf nu noem ik je Angijleken.

    • Jaaaaaa!!!! Ik ken dat liedje ook:) *Zingt nu luidkeels achter haar peeceetje*: ‘Elle fait des pantalons, des jupes et des jupons et des bonnets de coton, ha-ha-ha!’
      Ik zoek het nu meteen op op YouTube en plaats het hier ergens op de blog:)

  2. Hè Kat,
    Maak voor mij maar een leuk rokje met een bijpassend tasje. Ik wacht vol spanning af.
    Voor Daan mischien een boxershort. Liefs, Fran

  3. ik denk dat ik ook eens naar ikea ga. zulke schone stofkes zeg. bij mij begint het nu te jeuken en te kriebelen tegelijk hihi

  4. ik wil later ook kleren maken dak dan ga dragen dat lijkt mij vree tof ik kon zo’n speelgoed ding krijgen met stofjes en naaimaschine maar ik mocht het niet omdat mijn mama zij dat da vree ra kapot gaat maar toch 😦

Geef een reactie

