Huisvrouwen(priet)praat

Als het over ‘het huishouden’ gaat dan heb ik heb aan twee dingen een hekel: strijken en poetsen. Laat nu net die twee dingen het leeuwendeel uitmaken van mijn Parijselijke huishoudelijke taken (diepe zucht), en aangezien ik nu fulltime het huishouden mag doen, lijkt dit een onoverkomelijk probleem te gaan worden. Poetsen, dat gebeurt hier bijna dagelijks, het appartement is klein, dus ik ben er zo doorheen. De swiffer bewijst hier goede diensten, de keuken wordt dagelijks aan de kant gehouden, de slaapkamer is zo klein dat buiten het bed om slechts 2 vierkante meter overblijft om te dweilen;) De badkamer doen we na ons dagelijkse douchke, dus al bij al moet ik hierover niet al teveel zeuren.

De strijk, dat is een andere mizeriekwestie. Het miezert vandaag in Parijs. Dat betekent dat ik mijn wasje niet kan drogen op het terras, dus heb ik de hele was een programmaatje in de droogtrommel laten draaien…

Resultaat: plooien die er met geen ijzer uit te strijken zijn!!!

Dit bedoel ik dus:

Jaja, ik hoor enkele betweters onder jullie al hardop denken: ‘Katje, dan moet je kiezen voor een speciaal strijkprogramma op je machine!‘ En mijn antwoord is: ‘Dat heb ik gedaan lieverds, maar dat stomme machien droogt alsof het een lieve lust is. Strijkdroog, kastdroog, het maakt hem of haar niks uit, betonnen plooien zullen erin zitten, nem!’

Ik gebruik hier stoom dat het niet schoon meer is. Wie hier nu de woonkamer binnenwandelt waant zich in een in overdrive geraakte hammam….

En ik ben nog helemaal niet klaar:

Ik mag nog blij zijn dat het strijkijzer vandaag geen kuren vertoont. Als het écht tegenzit sputtert die ook nog eens vuil bruin sop op mijn versgewassen spulletjes. Getuige daarvan de vieze vlekken op mijn strijkplankhoes. Enfin, vandaag is ie braaf wat sputteren betreft, nu nog even die plooien eruit toveren en ik ben helemaal heppie;)

Mijn frustratie was zo groot dat ik het tussendoor ff in een blogje heb gegooid. Het probleem is nu van me afgeschreven en ik kan weer naarstig verder.

Dank voor de geduldige lezende oogjes:)

Liefs,

16 thoughts on “Huisvrouwen(priet)praat

  1. O jee, en ik moet er zelf net aan beginnen : een strijk om u tegen te zeggen.
    Waarom lassen we geen gezamenlijk strijkmoment in met beeld en klank: Skype ???

  2. Jacquelientje, das nog eens een gedacht!! De volgende keer lassen we een groepsstrijkmoment in via de Skype:) Lol gegarandeerd… Of die plooien er dan ook netjes uit zullen zijn is zeer de vraag, maar het gaat ons vooral om de leute hé!! Ik stem voor:)

  3. Kathleentje, heb gisteren een strijk gedaan, amai zo’n berg, dacht dat er geen eind aan kwam! Daarnet 2 uren gepoetst na een werkdag bij de cardio en nu lig ik uitgeteld in de zetel. Ik vind dat ik een glaasje wijn verdien, ga mij subiet eentje uitschenken zie.Hopelijk laten ze mij nu gerust want ik ben van wacht! Ge moogt mij ook inschrijven in die ‘skypestrijk groep’, hihi!
    Groetjes!

  4. ik moet toegeven dat ik heel graag de was ophang hihi en daarnet was ik nog bezig met onderbroekjes op te plooien

    nu we toch bezig zijn: is er iemand die weet hoe je die vervelende vlekken onder de ” oksels van een mannenhemd ” kan verwijderen? je weet wel, de combinatie zweet en deooooo

    • Of met ‘Ossengalzeep’ (http://www.ossengal.nl) scheetje, dat ziet eruit als een gewoon stuk zeep, maar als je er even voor het wassen mee over vlekken gaat verdwijnen ze als bij toverslag;) Ik kocht het ooit in Nederland, maar ik denk dat je het in België ook wel kan vinden? Trouwens, ik heb hier ook zo één hemd met donkere vlekken op… Nu zoeken naar mijn stuk Ossengal, heb ik het wel mee verhuisd???

      • die vlekken waren maar een beetje verdwenen met die zeep. ik ga straks vanish halen want het is dringend hihi

Geef een reactie

