Le minipalais

Weinig mensen weten het, maar pal in het centrum van de stad, op enkele tientallen meters van de Champs-Elysees, kan je heerlijk rustig in een geschiedkundig rijk kader een verfrissend drankje nuttigen. Het ‘MiniPalais‘ maakt deel uit van de paleizen (Grand Palais et Petit Palais) die werden gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1900. Nu is het Museum van Schone Kunsten van Parijs er gevestigd.

In het paleis is een restaurant ondergebracht, waar je lekker kan eten en waar je, desgewillend, ook een verfrissend drankje kan nuttigen…

Wat wij vanzelfsprekend hebben gedaan. In alle rust en kalmte. Ik denk dat de meeste mensen toch drempelvrees hebben om een dergelijk imposant gebouw binnen te stappen. Resultaat: het is er altijd rustig, je hebt er altijd een zitplaats, en je kan genieten van een kader om ‘u’ tegen te zeggen.

Ik raad je aan om een van hun cocktails te proberen. Ik neem steevast (ben er nog maar twee keer geweest, maar goed, ik dronk het in beide gevallen) een ‘Pomme d’amour’. Een verrassend lekker brouwsel van appelsap, grenadine, karamel en veel ijs…. Hmmmmmm:) Ik moet er wel 9 euro voor neertellen:(

Op de foto is van het mooie kader weinig te merken, lol, maar neem van me aan dat we op een heel mooi terras zaten, met een zuilenrij en een prachtig gewelfd plafonnetje:) Hoog boven ons (ook onzichtbaar op deze foto) zijn kleurrijke fresco’s te zien.

Op deze foto gaat het ‘m natuurlijk om de drankjes, ook niet helemaal onbelangrijk;)

Achter deze zuiltjes zaten we dus:

Liefs,

4 thoughts on “Le minipalais

    • Het is er altijd zo rustig… Het straalt ‘sjiek’ uit, en dat maakt de drempel een beetje hoger denk ik, hoewel je er ook gewoon kan binnenlopen voor een colaatje:)

Geef een reactie

