De strijk

Daarnet onder het strijken bekroop me de gedachte: ‘De mensen zullen toch niet denken dat ik hier niks anders doe dan flaneren langs de Champs Elysées?‘ En meteen voegde ik de daad bij de gedachte: Foto nemen!!

Hier wordt dus ook gewoon gestreken, gewassen, gepoetst, gekookt enz…. Meer dan de helft van mijn tijd ben ik simpeltjes bezig met de gewone huis-, terras-, en keukendingen. Boodschappen doen en kokkerellen heeft veruit mijn voorkeur. De rest doe ik omdat het moet en er hier niemand is die het voor mij doet, lol…

Het is hier klein, dus een plek zoeken om te strijken en ook nog het vers gestreken spul netjes op te plooien is niet vanzelfsprekend. Op de leuning van de zetel dan maar:)

Ik ben er deze week ook al in geslaagd om een papieren zakdoek mee te wassen met de donkere (!) was. (Waarom, o waarom heb je altijd zoiets voor met donkere was en nooit met witte was? Ook Murphy zijn schuld zeker?). Alle was én de hele machine onder de witte stofjes vaneigens. Hier in het appartement uitschudden was geen optie, wegens net gepoetst, dus hup naar het terras met die mand vol wittige spullen. Ik schudde alles uit dat het een lievelust was. Het terras veranderde al snel in een mini wit landschap. Kleine, maar ook grote stukjes gewassen poederzacht zakdoek lagen her en der verspreid. Je schrikt ervan hoevééééél stukjes uit zo’n één simpel zakdoekje kunnen komen, nadat die is meegewassen. De wind zorgde er ook nog voor dat meer dan de helft wegvloog, 7 verdiepingen naar beneden… Ik heb me maar gauw uit de voeten gemaakt, vooraleer iemand in de gaten zou krijgen dat het van die ‘Madame Belge’ kwam.

Enkelen onder hen zullen gedacht hebben: ‘Mon Dieu, na 49 dagen van regen kan die sneeuw er ook nog wel bij….

Liefs,

 

One thought on “De strijk

  1. Ja, Kathleen, ik ken dat, van die vervelende papieren witte zakdoekjes, om de rietepetiete van te krijgen als je dat dan allemaal van die donkere kleren wilt verwijderen, jij bent zeker niet de enige die dat tegenkomt!!!!! Troost u maar, als dit een troost mag wezen natuurlijk!!!!!!!

Geef een reactie

