Markt!

Bijna elke dag van de week is er wel ergens markt in Boulogne-Billancourt. Vaak op wandelafstand van het appartement, dus ik kocht een winkeltas op wieltjes en ga dagelijks verse spulletjes halen.

De marktkramers zijn er vriendelijk, ze noemen de winkelende dames ‘chérie’ en geven je aan het einde van je aankopen, als je een volgens hen behoorlijk bedrag hebt besteed, een gratis pompelmoes:)

Ook ik heb me weer heerlijk laten gaan:

Ik kocht knapperig verse groenten en fruit, kabaljouwfilets, een maatbeker en een scherp aardappelmesje (had ik nog niet), verse yoghurt en rijstpap ‘à l’ancienne’ (die overigens heerlijk smaakte en die ik dus volgende keer weer koop).

Op bovenstaande foto zijn de aankopen te zien die ik deed aan het Libanese kraam. Een supervriendelijke dame had me daar vorige week ook al geholpen en herkende me (ik maak vrienden, joehoe!!). Opnieuw gaf ze me allerlei kadootjes erbij: een brikdeegje gevuld met geitenkaas en spinazie, platte naanbroodjes, een zoet dessertje… Niks voor betaald:)

Alles smaakt zoals het eruit ziet: voortreffelijk!

Aan een ander kraam: Olijfjes voor bij het aperitief:)

En manlief, die is weer super tevreden met zijn goed en degelijk gevulde koelkast:) Het aantal flessen bubbels is langzaam maar zeker aan het minderen, en in de plaats komen gezonde slaatjes, groentjes en fruitjes;)

Liefs,

Correctie: De flessen bubbels wàren aan het minderen, maar op een of andere mysterieuze wijze groeien ze ook steeds weer aan. Een onverlaat heeft in de kelder precies nog een hele voorraad liggen, lol…

2 thoughts on “Markt!

  1. waaaaaaaaaw, al dat lekkers. ik zou beter zondag eens naar de markt gaan op de zuid in brussel kathleentje. daar kan je waarschijnlijk ook al die lekkernijen kopen. ik ben blij dat ge al een beetje uwen draai gevonden hebt! jullie zien er gelukkig uit, dat doet mij veel plezier !!!

  2. Ik dacht, voor ik het gelezen had, dat je op het einde van jouw aankopen een kus kreeg hihihihihihihihih, grapje, en ik zou zeggen, aan beiden smakelijk eten met de rijk gevulde koelkast!!!!

Geef een reactie

