Onnozel manneke

Zonet even de stad ingewandeld. Ik wou dolgraag een lichte linnen broek op de kop tikken aan een soldenprijsje, maar dat is dus faliekant mislukt. Geen mooie/passende linnen broeken te vinden in héél Parijs;)

Enfin, op de terugweg naar huis een regenbui. Gelukkig had Pat me zijn parapluutje gegeven en dat stak netjes in de handtas. Het was een buitje ‘kermesse in d’helle’ gelijk ze zeggen, stralend zonnetje, maar toch regen … Ik wandel lichtelijk ontgoocheld in gedachten verzonken langs de Avenue Jean Jaurès, als plots een man op de fiets traag naast me komt fietsen en ongevraagd enkele seconden gebruik maakt van mijn paraplubescherming. Hij vraagt me de paraplu iets lager te houden en schiet in de lach.. Ik zie er het grapje wel van in, maar denk: ‘Pffft, vooruit meneer, doorfietsen en opzouten!’

Plots kijkt hij naar mijn arm en ontdekt daar het kleine vlindertje. Hij roept vanop zijn fiets: ‘Mais, vous êtes tattouée!!!! Vous avez ue une période rebelle alors!!’ Hij giert het uit en fietst verder, me naroepend: ‘Bon weekend, madame!’

‘Période rebelle, période rebelle…. mompel ik binnensmonds. Hij zou eens moeten weten dat het vlindertje landde als ik al dik 35 en moeder van twee tieners was. Zeveraar …

 

 

One thought on “Onnozel manneke

Geef een reactie

