Filmscenario?

Vandaag dus goed en wel aangekomen op onze nieuwe stek. Liesbethje is meegereisd tot Rijsel, daar konden we een tweetal uurtjes heerlijk lunchen en shoppen en toen zette ik de reis alleen verder.

Bij het uitstappen van de TGV in de Gare Du Nord werd een man van (mijn) trein afgehaald door een 8-tal agenten. Hup, benen wijd open, en maar fouilleren… Een hele horde aan agenten voor één kerel…..

Op een viertal meter afstand een negende agent met een hond mét muilkorf, klaar voor de aanval. Het leek wel of ik was uit de trein midden in een filmscenario binnen gewandeld.

Ik ben er braafjes langs gelopen, pokerface opgezet, zo onopvallend mogelijk. Hup naar de metro.

Ja Kathleentje, dacht ik bij mezelf, angstige treeze uit de Vlaamse Ardennen, welkom in je nieuwe wereldstad…

3 thoughts on “Filmscenario?

  1. Amai, dat was wel even spannend zeker, maar niettemin toch “veilig” aangekomen te Parijs. Ik zou zeggen, geniet ervan en nog eens proficiat met het afstuderen van Liesbeth, hopelijk vindt ze gauw werk!!!!!!

  2. Hallo tante Mieke, de foto is genomen in het parkje vlakbij het appartement. We kijken in de richting van ons gebouw… Ik moet trouwens volgende week eens werk maken van het versturen van de adreskaartjes, daar heb ik tot nu nog niet de tijd voor gehad. Ik krijg gelukkig nu heel veel vrije tijd om alles in orde te brengen:) Dikke zoen van ons, en hopelijk tot gauw eens in Parijs?

Geef een reactie

