slenteren

Een wijze man vroeg me vorige week: ‘ En, wat ga jij zoal doen daar in Parijs?’

Ik antwoordde, vrij luchtig, nietsvermoedend: ‘Och, dat weet ik nog niet helemaal. Een beetje slenteren langs de Champs Elysées denk ik..’

De man glimlachte vergevend en minzaam en antwoordde:’ Dat is goed, maar zorg ervoor dat je steeds een doel voor ogen houdt. Als dat slenteren té lang gaat duren en je doelloos ronddwaalt, dan ga je uiteindelijk ook slenteren in je hoofd… en dat is niet goed.’

…Slik…

Ik had net op dat moment een stukje heerlijke aardbeitaart in m’n mond gestopt. Het leek plots alsof het sappige aardbeitje veranderde in een rubberen, lastig door te slikken stukje.

…Slik…

Slenteren in m’n hoofd… Ik moet er niet aan denken. Dat wil ik helemaal niet…

Paniek

Na het, overigens supergezellige, middagje ben ik als een gek plannen gaan maken: ‘Ik volg een cursus Frans voor gevorderden. Ik ga een naaimachine aanschaffen en rokjes maken. Ik ga solliciteren bij die Nederlandse-school-met-vier-vestigingen en ga kindjes van Franse diplomaten Nederlands leren, ik volg een kookcursus bij een Franse topchef, ik leer dansen bij de Moulin Rouge (Oké, deze is erover), ik ga …

Want, ik wil NIET slenteren in m’n hoofd!

Ondertussen zijn we een weekje verder. De roekeloze anti-slenter-in-mijn-hoofd-plannen zijn ietwat geluwd.

Ik denk niet dat de wijze brave man dit bedoelde, neen, ik weet wel zeker dat hij dit niet bedoelde.

Als ik straks slenterend een terrasje doe en slenterend mensen bekijk, bestudeer en beschrijf, dan heb ik voldoende aan één doel: Fijne blogverhalen verzamelen en schrijven:)

Elke dag een verhaal. Dát wordt mijn dagelijks doel, mijn remedie tegen het slenteren-in-mijn-hoofd🙂

Liefs,

One thought on “slenteren

Geef een reactie

