Stilte voor de storm?

Het is een beetje stil in ‘Parijsblogland’…

 

We kregen ondertussen twee van de drie geplande verhuisfirma’s over de vloer. Ze maten alles op, telden hoeveel kartonnen dozen er moeten worden gevuld, berekenden hoeveel kubiek aan materiaal er ingepakt dient te worden, keken nauwgezet na welke meubels gedemonteerd dienen te worden, maakten vervolgens een prijsofferte en stuurden deze door naar Parijs. Voor ons is het nu even wachten op groen licht.

Aangezien het bedrijf van Patrick de verhuis betaalt hebben zij dus hun zegje (mits overleg met ons hoop ik dan) over de keuze van de verhuisfirma. Dat begrijpen we, dus we wachten geduldig. Ondertussen is de derde firma nog steeds niet opgedaagd, dus het bureau gaat ermee akkoord een keuze te maken tussen de twee bedrijven die reeds langskwamen. Dat geeft ons wat tijdwinst.

 

Nou, écht geduldig ben ik niet…. Ik had liever al een paar kartonnen dozen gekregen, zodat ik eindelijk van de opstapelende spullen in de woonkamer  verlost ben.

 

‘Mevrouw, u heeft echt geen dozen op voorhand nodig, wij gaan alles voor u inpakken, u dient ons alleen aan te tonen wat mee moet en wat niet. Wij doen al het werk voor u, u moet alleen maar toezien… We halen alles de eerste dag op, laten de spullen overnachten in de bewaakte loodsen in Brussel en de volgende dag brengen wij alles naar de flat in Parijs. Mogen wij daar de lift gebruiken of moet er een buitenlift mee? We laden vervolgens alles uit, monteren de meubels opnieuw en als u dat wenst plaatsen wij alles samen met u in de kasten:)’

 

Dat klinkt als muziek in de oren, maar na ettelijke verhuizingen weet ik wel beter. Ze pakken inderdaad alles in, maar vaak lijkt het meer op in-doosjes-gooien dan netjes inpakken. En ze pakken ook weer alles netjes uit, maar vaker lijkt het op ‘doosje-leegschudden-en-trekt-er-verder-uw-plan-mee’. Ik wil nu niet onsympathiek doen  tegenover de maatschappijen die zijn langsgeweest, maar dit is echt onze ervaring. Hopelijk hebben we deze keer meer geluk en doet de verhuismaatschappij daadwerkelijk wat ze met mooie woorden hebben beloofd.

 

Ik herinner me de verhuis naar Nederland, waar ik toen moederziel alleen voor stond omdat manlief net die dagen in Amerika moest zijn. Toen zijn die verhuiskerels erin geslaagd de volledige kleerkast (5-deurs alstublieft) naar de fillistijnen te helpen. Zucht… ik moet er niet aan denken…

 

Mijn woonkamer slibt zo stilletjes aan dicht, overal liggen spullen klaar om ingepakt te worden:

Hopelijk duurt het dus niet al te lang meer voor we een verhuisdatum krijgen.

Ook voor deze lieve lieve dame op leeftijd, die niet goed snapt wat er toch allemaal gaande is. Haar zal ik het aller-allerhardst missen als ik daar ben, maar ze heeft het goed, in haar eigen huisje, bij dochterlief. En als het even kan mag ze naar tante, buiten in de tuin gaan spelen, en met ome Fiel lange, ellenlange gesprekken voeren:)

3 thoughts on “Stilte voor de storm?

  1. Hè Kattepetat, wij hebben hele goede ervaringen met internationale verhuizers. Toten we verhuisd zijn van Zwitserland naar Tourtour liep alles op rolletjes. Super goed georganiseerd. Laat je niet afschrikken. Het komt allemaal goed. Ze pakken alles heel degelijk in en op de plaats van bestemming komt alles weer op de plaats, die jullie willen hebben.
    Wanneer gaat alles plaats vinden?
    Geef ons even jullie adres in Parijs. Wij zijn er geregeld, dus wie weet,kunnen we lekker gaan shoppen.
    Liefs en let’s keep in contact.
    Daan en Fran

  2. Amai, die mooie hond zit er maar triestig bij hoor Kathleen, die zeg voorzeker, ik zou liever hier blijven in mijn appartementje in Oudenaarde!!!!Maar zij gaat zeker bij Hilde of is al bij Hilde, daar zal ze het ook wel goed hebben hé, ga jij ze niet missen?

  3. Ja, Zaartje blijft lekker bij Liesbethje wonen. We kunnen het haar op haar oude dag niet aandoen om naar een stad als Parijs te verhuizen en in een klein appartement te moeten leven. Het beestje zou omkomen van verveling en verdriet vrees ik. Als het mooi weer is gaat ze lekker bij tante Hilde logeren en daar urenlang in de tuin spelen:)

Geef een reactie

