Trotse huurders;)

Zo, vanaf vandaag zijn wij officieel de trotse huurders van een appartement in Boulogne-Billancourt. Pat is ter plaatse en heeft vandaag kennis gemaakt met de eigenaresse, een heel lieve oudere dame. Volgens Pat gaf ze de indruk zeer tevreden te zijn met haar nieuwe huurders en gaf ze heel kordaat de dikke sleutelbos door;) Morgen neemt Pat foto’s van de flat zodat ik alle nieuwsgierigen onder jullie ruimschoots kan voorzien van beeldmateriaal. Pat maakte ook al kennis met een van de buren, een ouder koppel spanjaarden die op regelmatige basis klusjes opknapten in het appartement. Dus als ik straks een strijkijzer heb dat niet meer werkt (niet dat ik dat nu zo erg zou vinden), weet ik waar naartoe, en dat is alvast een fijne gedachte. Ook de conciërge en zijn madame blijken vriendelijke mensen met een grote hulpvaardigheid en dienstbaarheid. Kortom, we kunnen met een gerust hart verhuizen, en eerlijk gezegd, ik kan niet wachten. De grote drukte mag nu gaan beginnen, ik ben er klaar voor:)

In Oudenaarde ontving ik vandaag het tweede verhuisbedrijf dat langskwam voor een prijsofferte. Een zeer vriendelijke madam, met kennis van zaken en oog voor detail. Zo hebben we dat graag zie:)

Het schoolwerk zal er de komende weken wat onder lijden. Niet dat ik mijn lesgeven zal verslappen, en ook niet dat mijn leerlingen aan hun lot zullen worden overgelaten, of dat ik vergeet om toetsen op te stellen, maar de hele reutemeteut (klinkt een beetje respectloos, maar zo bedoel ik het niet) eromheen, zoals daar zijn: ellenlange doelenlijsten in de agenda, creatieve denkprocessen voor het schoolfeest, bijscholingen voor de zorg, naschoolse activiteiten met de collega’s, dié dingen zullen een beetje minder accuraat verlopen vrees ik.

Ik ga nu vooral wat prioriteit verlenen aan het gezelschap van dochterlief, aan het sporadische samenzijn met mijn ventje, de voorbereidingen van de verhuis, ik ga ook nog goed proberen uitrusten en me verder verdiepen in het lokale wel en wee van Boulogne-Billancourt. Zodat ik over een 7-tal weken een flinke nieuwe inwoonster kan worden van Parijs:)

Liefs,

 

3 thoughts on “Trotse huurders;)

Geef een reactie

