10 Franse boeken die deugd gaan doen:)

Ik heb er nu amper de tijd voor, maar straks, na 1 juli gaat ge eens wat zien. Ik ga TIJD hebben! O la la…. !

En wat ga ik dan doen? Inderdaad, ik ga Franse boeken lezen:)

Ik wil de wondermooie  taal van mijn gastland goed onder de knie krijgen om:

  • mijn buren ’s ochtends, bij het halen van de Franse krant, deftig en beleefd een fijne dag toe te wensen
  • de bankbediende om een nieuw chequeboekje te kunnen vragen
  • mijn lievelingsaperitief te kunnen bestellen
  • een dagschotel te vragen én ook nog de juiste ‘cuisson’ op mijn bord te mogen verwachten
  • mij te verontschuldigen als ik, hollend achter de metro, iemand ondersteboven loop
  • de meest romantische gedichten te kunnen declameren en hiermee een beetje op te scheppen bij de vrienden;)
  • die prachtjurk in de juiste kleur en de juiste maat in mijn kleedhokje te krijgen
  • macarons te kunnen bestellen in de juiste kleuren en smaken. Want zeg nu eens eerlijk, kennen jullie de correcte Franse benamingen van heerlijkheden als braambes, bosbes, papaja enz???
  • enz…

Ik haalde alvast inspiratie uit het volgende lijstje, vooral de Franse boeken lijken me, om bovenvermelde redenen interessant:) Klik rustig aan en laat u inspireren!

10 livres qui font du bien.

Dat boek over de metro staat bij mij met stip op nummer één, lol…

Liefs,

One thought on “10 Franse boeken die deugd gaan doen:)

Geef een reactie

