Wist je dat …

  • het me niet lukt om foto’s van het appartement op de blog te plaatsen? Pat nam tijdens het bezoek aan de locatie een filmpje op, maar nu blijkt dat ik geen foto’s kan nemen uit dat filmpje:(
  • het me ook niet lukt om het filmpje integraal op de blog te plaatsen omdat het aantal megabytes te groot is… zucht
  • de nieuwsgierigheid dus verder geprikkeld wordt en jullie zullen moeten wachten tot na 2 mei voor nieuwe foto’s?
  • wij straks 150 televisieposten zullen ontvangen (waaronder Dubai Television), maar niet één Belgische of Nederlandse zender in het aanbod zit? Hoe moet dat nu met ‘Thuis’???
  • we volgende zaterdag opnieuw richting Boulogne reizen voor een afspraak bij de bank?
  • wij zullen moeten oefenen in het uitschrijven van cheques, want dat is nog steeds een veel gebruikt betaalmiddel in Parijs. (Jeetje, ik moet even nakijken hoe je correct getallen schrijft in het Frans…)
  • er ondertussen een lopende rekening is geopend én een spaarrekening (hoewel deze laatste zekerste weten amper zal gespijsd worden)
  • we aanstaande woensdag bezoek krijgen van een eerste verhuismaatschappij voor een prijsofferte?
  • we vandaag nog gaan oplijsten welke meubels mee kunnen en welke nieuwe spullen aangekocht moeten worden? (Hopelijk liggen er voldoende post-its in de lade).
  • ik mijn soepmaker ZEKER meeneem naar Parijs! Sorry Lies, jij maakt soep op de klassieke manier;)
  • ik een tweede slowcooker heb aangekocht voor de heerlijke stoofpotjes?
  • ik veranderd ben van idee: eerst wou ik een combi wasmachine en droogkast, maar het worden nu toch twee toestellen, want het wassen en drogen met zo’n combi kan oplopen tot 6 uur:( Zo heeft Pat nooit vanzeleven op tijd zijn fris gewassen en gestreken hemdjes in de kast.
  • er een selectie dient gemaakt te worden in de vele cd’s? Welke gaan mee, welke blijven hier? Alle klassieke muziek mag mee van Lies:)
  • het internet in Frankrijk goedkoper is, maar het veel trager draait?
  • ik grondig zal moeten waken over de telefoonkosten? Mijn buitenlandse gesprekken lopen bij momenten torenhoog op, en ik kwebbel zo graag aan telefoon met Mop, Zussie en mama….
  • wij op de 7de verdieping gaan wonen en het interessante huisnummer 1972 zullen hebben?
  • we bij ‘den Aldi’ twee terrasstoeltjes hebben gekocht?  (Nu nog de hoogtevrees overwinnen).
  • er heerlijke aperitiefjes te halen zijn in Boulogne?

  • als jullie op bezoek komen, we je zullen meenemen naar ‘Restaurant Renaud’, vlakbij aan de oevers van de Seine, voor een heerlijke maaltijd?

6 thoughts on “Wist je dat …

    • Ik ga zaterdag een goede slaapbank kopen speciaal voor jou, zodat je heel vaak bij zussie op bezoek kan komen. We gaan er een heel fijne tijd van maken:)

  1. Mmmmmmm ik zou alleen al afkomen voor die aperitiefkes, meer moet dat niet zijn hoor!!!!!!!! Dat ziet er wel aantrekkelijk en lekker uit!!!!!

  2. Wist je dat…

    …Parijs meer dan 100 000 straatbomen telt?

    …men bij bijna al deze straatbomen een chip heeft ingeplant om de gezondheidstoestand van de bomen in de gaten te houden?

    …2.5 miljoen klinknagels de Eiffeltoren bij mekaar houden?

    …Parijs een hondenparadijs is?

    …je lekkere wijn ‘made in Paris’ kan drinken?

    Kwestie van je een beetje warm te maken 😀

Geef een reactie

