Klein hartje

Het is zover, ik neem straks de trein naar Parijs, Gare Du Nord. Als het goed is staat manlief me daar op te wachten. In Oudenaarde de trein naar Kortrijk, in Kortrijk overstappen naar Rijsel Gare de Flandres, dan te voet naar het andere station Gare de l’Europe, waar ik de TGV naar Parijs kan opstappen. Voor het veranderen in Rijsel heb ik ongeveer een kwartier, dat moet voldoende zijn. Ik heb heel platte schoenen aangetrokken zodat ik straks ‘met vlotte tred’ kan switchen van perron naar station en wederom. Ik zat deze ochtend ook al bij de kapster, want een goede snit, dat geeft zelfvertrouwen!

Morgen bekijken we 9 appartementen en studio’s, mooi binnen de prijsklasse die we hadden opgegeven (en waarvan de mevrouw voorzichtig liet weten dat je voor dat bedrag in Parijs niet veel hebt). Maar goed, als het aan de buitenzijde niet veel soeps is kunnen we alsnog de binnenkant mooi en gezellig maken, toch? We starten om 10u en gaan door tot 4 uur in de namiddag. Moet lukken.

Stress, toch wel een beetje… Zoveel flinke madammen doen en deden dat al voor mij denk ik dan, maar goed, zo flink ben ik nu ook weer niet. En zo goed mijn plan trekken kan ik eigenlijk ook niet…

Ik heb een nieuwe Parijsgids om te lezen op de trein, maar wedden dat ik de hele tijd uit het raam zit te staren, om toch maar geen station te missen? En dat flesje water zal ook wel niet opengaan, want dan moet die blaas weer geledigd worden en dat is ONMOGELIJK op een station. En mijn koek, die komt zekerste weten weer heelhuids in Oudenaarde terug, want die bezorgt me vast maagkrampen…

Zien jullie het? Hoe flink en dapper ik ben?

 

 

4 thoughts on “Klein hartje

  1. Hey Kathleen ,

    hopelijk heb je ‘Pat’ ondertussen al gevonden . Ik wens jullie morgen veel succes bij het vinden van jullie nieuw nestje .

    Lieve groetjes Inge en co

    • Jaaaa, Ingetje, ik heb ‘m gevonden, ennnnnn, je raadt het nooit, maar hij heeft gezien dat ik bij de kapster was geweest:) goed hé! Groetjes en liefs!

Geef een reactie

