Earl Grey en beleefde obers

De laatste dag in Parijs verliep vlotjes. Het was een iets grijzere dag met duidelijk mindere temperaturen. Pat werkte tot 4u, ik ging een theetje drinken in café Renaud, een gezellig café-restaurant gelegen net naast het Ipsen kantoor. By the way, dat kantoor, daar liep ik even binnen, amaiii da’s sjiek zeg! Een grote receptie waar je je even moet aanmelden, dan krijg je een bezoekersbadge. Overal glas, waar je ook kijkt, liften in moderne en speelse doorzichtige constructies, en poortjes waar je niet doorheen komt als je niet zo’n badge hebt. Enfin, zo een Amerikaanse aandoende multinational uit de films, hoewel het bedrijf op en top Frans is, én voor het grootste deel nog in handen van de oprichtende familie.

Goed, mijn kopje thee bij Renaud…
Ik bestel een Earl Grey en nog voor mijn kopje eraan komt spreekt een van de obers me stil en vrij schuchter aan. Op zich al een rariteit want het moet gezegd, obers in Parijs zijn nu niet de meest mooie voorbeelden van voorkomendheid. Ik spits mijn oortjes, maar begrijp geen snars van wat de lieve man me probeert uit te leggen. Een lichte paniek maakt zich van me meester, tot ik merk dat een collega van de ober met een stofzuiger aan het knoeien is. Ik besef dat de uiterst beleefde ober me vraagt of het erg zou storen als ze even stofzuigen?
Ik antwoord, even beleefd, dat het helemaal geen probleem is, of ik niet in de weg zit?
Non, non…Pas de problème madame.
Ik wil de beleefde ober nog zeggen dat ik eigenlijk wel kan genieten van een stofzuigende man rond me terwijl ikzelf lui in een bruin lederen zeteltje van mijn theetje nip. Alleen kwam dat laatste er in het Frans niet zo vlotjes uit, en heb ik dus wijselijk gezwegen, even beminnelijk geglimlacht naar de beleefde ober en een slokje hete thee genomen. Het smaakte voortreffelijk en de stofzuigende ober stoorde geen moment:)

5 thoughts on “Earl Grey en beleefde obers

  1. Dag Kathleen,
    Kan je mij de gegevens van die stofzuigende ober doorgeven aub, zoek er zo eentje i

    • Hi Claire, volgende week ben ik er weer, als hij er is en hij stofzuigt weer, dan laat ik iets weten. Wel eerlijk delen hé, ik heb ook interesse:)
      Geniet van Nice! xxx

  2. juf een beetje zotte doos maar voral lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geef een reactie

