Pretentie, toch wel een beetje…

Vandaag geen uitgebreid verslagje. Om 12u dien ik de kamer te verlaten, Pat werkt nog tot 4u deze namiddag, dus ik moet me een beetje zien te vermaken tot die tijd.
Straks neem ik een lunch op een terras (hoewel het vandaag veel frisser is, en bewolkt) en dan duik ik opnieuw de ondergrondse spelonken in. Jaja, gisteren nam ik de metro! Helemaal moederziel alleen, mét succes! Het is te zeggen: ik ben geraakt waar ik wezen moest: Het Louvre! Een drukte van jewelste is me dat daar. Honderden en nog eens honderden mensen kriskras door elkaar, fototoestel of mobieltje in de aanslag. Onder de indruk van de imposante gebouwen, genietend van het park, radeloos de juiste weg zoekend op een stadsplan, teleurgesteld omwille van de lange rij wachtenden om het museum te bezoeken, verliefd hand in hand, kordaat stappend naar een volgende activiteit… Heel even, heel even maar bekroop me het idee:’ pfffft, stomme toeristen, aan de kant aub. Ik ben inwoner van Parijs…’ Slecht karaktertrekje van me, ik weet het. Vrij pretentieus ook, ik weet het.

Ik bezocht er de Applestore (zoonlief even jaloers maken), heb in het park ‘Tuileries’ een beetje zitten lezen (daar staan voor wie dat wil gratis makkelijke groene zeteltjes klaar om even uit te rusten), om daarna weer de spelonken in te duiken voor de reis terug, en opnieuw succesvol!

20120404-103405.jpg

20120404-103505.jpg

20120404-103630.jpg

In de metrostations staan de benamingen in mooie blauwe tegeltjes aangeduid:

20120404-103038.jpg

Tot zover gisteren. Vandaag opnieuw ligne 9 nemen tot de buurt van de Opéra. Daar in de buurt ligt het befaamde winkelparadijs Galeries Lafayette, en Kathleen zou Kathleen niet zijn als ze daar niet even heeft rondgelopen. Wel te verstaan met de ‘vinger op de knip’ want er moet gespaard worden ten huize Cabri! Een tweede woning in Parijs én het wegvallen van mijn royaal inkomen;) zorgt ervoor dat enige voorzichtigheid geboden is. Ik zal dus ‘wijs’ moeten zijn.

Volgende week woensdag en donderdag ben ik hier terug, in hetzelfde hotel. Dan gaan we op stap met een dame die ons enkele appartementen zal tonen. Ik hoop zo dat daar iets treffelijks tussen zit. U leest er gauw meer over!

Liefs

8 thoughts on “Pretentie, toch wel een beetje…

  1. Sparen… hmm, je mag natuurlijk ook, indien je echt niet kunt weerstaan …

    Iets meebrengen voor dochterlief? 😉

    mhihihi

    • Och gij deugniete! Ik zal zien, moet er wel eerst nog geraken hé…. Tot vanavond moppie! (ik mag toch nog binnen hé, ook als ik geen cadeautje heb??)

  2. Je zal daar toch een boekske moeten over schrijven… Wedden dat je der veel verkoopt!
    En de helft van de opbrengsten geef je aan een goed doel (mij).
    Kus!

  3. Ik vind wel dat jij vlot kunt schrijven, dus ik zou daar misschien wel eens werk van maken van dat boek, en dat meen ik dan wel hoor!!!!!!

Geef een reactie

