How to become Parisian in one hour?

Er is weinig nieuws te vertellen… Het bureau dat voor ons op zoek moet naar een geschikte woonplek heeft nog niks laten weten, de voorbereidingen blijven beperkt tot het halen van informatie bij gemeentehuizen, ambassades, banken en verzekeringskantoren. Pat was vorige week wél de HELE week in Parijs, maar zijn aanwezigheid bleef beperkt tot de hotelkamer en de conferencerooms van datzelfde hotel. Veel meer van Parijs heeft hij niet gezien, laat staan dat hij even heeft kunnen proeven van het dagelijkse leven in Parijs. De met smachtende aandrang gevraagde macarons heeft ie ook niet meegebracht. (Laat hem nu vooral niet denken dat ik met dat ene luttele doosje voldoende heb gehad, grrr)

Goed, we wachten geduldig verder af. De ervaring leert ons dat vroeg of laat de mallemolen wel in gang schiet. Tot het zo ver is blijf ik de gidsen minutieus uitpluizen naar leuke weetjes.

Struinend door die hoge lectuurstapel kwam ik volgende affiche tegen:

Je vraagt je serieus af waar ze het halen: 100% in het Engels én 100% Franse humor? Op zijn minst eigenaardig te noemen. Misschien moeten we maar even tickets bestellen, hoewel ik dan weer 100% zeker weet dat dit voornamelijk een toeristenpubliek zal trekken.

Eerder las ik al in een gids: ‘Als Parisien/Parisienne word je niet geboren, je wordt het gewoon‘. Het zal dus wel waar zijn… Ik houd jullie op de hoogte, maar het zal mij benieuwen. U houdt mij op de hoogte mocht u iets bemerken van enige verandering in mijn uitstraling/gedrag;)

Alle liefs,

2 thoughts on “How to become Parisian in one hour?

Geef een reactie

