Zoveel te doen…ik heb nog zoveel te doen

Men zegt vaak: ‘ Tijd is een kwestie van prioriteiten’, maar wat doe je als zowat al je to do’s het label ‘high priority’ hebben???

Ok, in het onderwijs valt ‘fulltime’ werken best mee, maar een eigen klas runnen én je taak als zorgcoördinator proberen goed te doen, én een verhuis naar Parijs plannen op vrij korte termijn is geen sinecure. De krokusvakantie kwam dus als geroepen. We hebben de dagen gebruikt om eerst maar eens alles in ons eigen kopje een plek te geven:

  • Willen we dit écht? CHECK
  • Is het haalbaar? CHECK
  • Kan Liesbeth alleen verder? CHECK
  • Kan ik eerst nog mijn schooljaar afmaken? CHECK
  • Is mijn Frans voldoende om  boodschappen te doen? CHECK
  • Is mijn Frans voldoende om de weg te vragen als ik weer eens verloren loop? CHECK
  • Kan ik regelmatig terug naar Oudenaarde komen? CHECK
  • Vindt mijn zusje het OK dat ik verhuis? CHECK (als ze vaak langs mag komen om te flaneren in de stad;)
  • Mag Zaartje regelmatig bij tante logeren? CHECK
  • Durf ik wel alleen met die enge metro naar het centrum van Parijs en terug? DON’T KNOW

Gelukkig helpt het bedrijf ons met alle rompslomp omtrent fiscaliteit, ze stellen een bureau aan dat ons helpt zoeken naar een geschikte woonplek en Pat mag zolang in een hotel logeren. So far, so good. Rest ons nog om na te gaan wat we moeten aanschaffen om die woonplek een beetje huiselijk te maken: een bed, een tafel en twee stoelen, een extra radio en tv moeten aangeschaft worden. Voor de rest plunder ik hier ons huis een beetje leeg. Een mens heeft van alles teveel, dus dat scheelt. Liesbeth heeft bijvoorbeeld geen 10 potten en pannen nodig, daar neem ik de helft van mee. Ze heeft ook geen 7 kasten nodig, ik neem er 2 mee. Ze heeft al helemaal geen 14 lampen nodig, enkele verhuizen dus mee naar de lichtstad. Vindt Liesbeth dit OK? Dat hoop ik wel;)

Gisteren bij Fnac Gent alvast onze eerste gidsen gekocht:

  1. Door en door Parijs – Sarah Breimer en Marina Goudsblom
  2. Capitool Gids Parijs
  3. Trotter Parijs
  4. Nog op mijn verlanglijstje: Parijs, Couleur Locale – John H. Boom en Berber Boom

( Op de foto mist de Capitoolgids, maar die heeft Pat al mee naar Parijs, hij is er momenteel voor een congres)

Het eerste boekje heb ik gisterenavond voor het slapengaan helemaal uitgelezen. Een boekje dat je zin geeft om meteen uit bed te stappen, je schoenen en rugzak aan te trekken en een ticket te kopen richting Franse hoofdstad. Ik weet nu waar ik moet zijn voor de lekkerste macarons, waar je onder schaduwrijke bomen wat kan uitrusten, waar je de plezantste jeu-de-boulespleintjes kan vinden, wie de lekkerste patisserie verkoopt, welke wijnbar ook een heerlijke charcuterieschotel aanbiedt, enz… (Ik weet dus al heel veel, vindt u ook niet?)

Wat we nog niet weten:

  • Is het haalbaar om elk weekend naar huis te komen?
  • Kan ik eventueel nog enkele dagen per week lesgeven?
  • Wat kost een TGV ticket Oudenaarde/ Brussel of Rijsel – Parijs?
  • Hoe ruim of hoe mini wordt onze nieuwe woonplek?
  • Moet Pat straks 80% van zijn werktijd reizen, overheen de wereld?

Elke dag, ieder moment komen nieuwe vragen door m’n hoofd dwarrelen, soms spoken ze, nachtenlang. Ze zullen allemaal de komende dagen en weken een antwoord moeten krijgen. Pat is er gerust in, dus ik ook! NEM! 🙂

Liefs,

Kat

5 thoughts on “Zoveel te doen…ik heb nog zoveel te doen

  1. Woehaaaa, 43 vrienden op bezoek… eens denken, een stuk of acht op de grond, een stuk of drie tussen ons in bed, twee op het aanrecht in de keuken, twee in de canapé, eentje op t toilet, eentje in de douche…:) Met een goede schoenlepel redden we dat wel;)

  2. Hey Kathleen en Patrick, wij wensen jullie heel veel succes toe in jullie nieuwe en zoveelste uitdaging. Had er al iets van gehoord via onze Wim, Liesbet had het hem verteld!!!!!
    Lieve groetjes

    tante mieke en nonkel erwin

  3. Mmmmmm! Wat heef Patrick daar lekker gegeten, maar allez zo’n bordje havermoutpap zou mij na al dat culinaire toch ook wel lekker smaken. Het is trouwens
    hééééééééééééééééééél lang geleden dat ik nog havermoutpap gegeten heb, eigenlijk breng je mij op een idee, Kathleen.Lieve groetjes. tante mieke en nonkel erwin

Geef een reactie

